جوانان چینی پس ازشیوع کرونا بیکار شدند

© AP Photo / Koji Sasahara جوانان چینی پس ازشیوع کرونا بیکار شدند
 جوانان چینی پس ازشیوع کرونا بیکار شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2021
عضو شوید
از شروع شیوع ویروس کرونا در چین، بسیاری از جوانان این کشور کاروبار خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل CNBC، به اشاره از داده های اداره ملی آمار، نرخ بیکاری در افراد 16 تا 24 سال 13.1 درصد است، اگرچه سطح میانگین در این کشوراز 5.5 درصد فراتر نمی رود.

کشور چین 400 هزار دوز واکسین ضد کرونا به افغانستان کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
کشور چین 400 هزار دوز واکسین ضد کرونا به افغانستان کمک می‌کند

بیکاری در بین جوانان چین به همان اندازه سه ماه اول شیوع ویروس کرونا است. جوانان با رقابت شدیدی برای دستیابی به جای کار مواجه شدند. به گفته بروس لانگ، رئیس بخش اقتصاد کلان و تحقیقات آماریChina Renaissance ، کارفرمایان برای استخدام جوانان شتاب بخرج نمی دهند، زیرا احیای اقتصاد به کندی جریان دارد.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین شروع شد، علاوه بر 30 ولایت و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کوریای جنوبی، جاپان، کانادا، سویدن، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.

پیش از این در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

گفته شده بود که  این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این دوره در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌گردد. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، و سر دردی است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

گفتنی است که سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала