عربستان: تمام اقدامات را برای دفاع از تاسیسات نفتی انجام می‌دهیم

© МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان: تمام اقدامات را برای دفاع از تاسیسات نفتی انجام می‌دهیم
عربستان: تمام اقدامات را برای دفاع از تاسیسات نفتی انجام می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
عضو شوید
وزیر خارجه عربستان در دیدار با وزیر خارجه روسیه گفته است که عربستان تمام اقدامات را برای محافظت از تأسیسات نفتی در برابر حملات خارجی انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، فیصل بن فرهان آل سعود وزیر خارجه عربستان در دیدار با سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی گفت: "عربستان سعودی اقدامات بازدارنده لازم را برای دفاع از تأسیسات تولید ملی خود انجام خواهد داد."

نگرانی امریکا از حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
نگرانی امریکا از حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی

وزیر خارجه عربستان گفت: "جامعه جهانی باید برای حل درگیری ها در یمن بپردازد و متوجه ایران که به حوثی‌ها اسلحه از جمله راکت و طیاره بی سرنشین میدهد، باشد."
وی افزود که دستیابی به توافق درباره آتش بس دائمی در یمن همچنان در اولویت‌های کاری ماست.
این اعلامیه در حالی صورت می‌گیرد که ارتش یمن، شامگاه روز یکشنبه، از عملیات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهدافی در عربستان سعودی خبر داد که در آن، از ۲۲ موشک و پهپاد استفاده شد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات یادشده گفته بود، که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) در بندر نفتی «رأس التنورة» و اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان)، با ۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و یک فروند موشک از نوع ذوالفقار هدف قرار گرفته است.
او همچنین گفت، که با چهار پهپاد از نوع «قاصف ۲ کی» و هفت موشک از نوع «بدر» نیز مناطقی در «عسیر و جیزان» در غرب عربستان سعودی هدف قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала