واکنش تند رحمت الله نبیل به ارسال نامه‌ای آمریکا به رئیس جمهور غنی

© Photo / Rahmatullah Nabilرحمت الله نبیل
رحمت الله نبیل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید امیدوار است نامه‌ای به آدرس پاکستان و طالبان ارسال شود تا آن‌ها نیز صلح را ترویج دهند، نه جنگ.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی  کشور در واکنش به نامه وزیر امور خارجه آمریکا به رئیس جمهور اشرف غنی، می‌گوید امیدوار است چنین نامه‌ای به آدرس پاکستان و طالبان نیز فرستاده شود تا توازن حفظ شده و پاداش به گروهی برای خشونت نباشد.

نبیل در توییتی نگاشته است: فکر می‌کنم به خاطر ثبات افغانستان و منافع امنیت ملی کشورهای غربی، امیدوارم نامه مشابهی به طالبان از طریق پاکستان ارسال شود، تا طرف دیگر به فکر پیروزی نظامی نباشد و «کرنیل امام» دیگری را در خاک افغانستان انتصاب نکند.

بلنکین با لحن هشدار آمیز درباره صلح به رئیس جمهور نامه فرستاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
بلنکین با لحن هشدار آمیز درباره صلح افغانستان به رئیس جمهور نامه فرستاد

به گفته وی، تأمین صلح و رویکرد متعادل نیاز به ارسال نامه‌ای به آدرس پاکستان/طالبان دارد، تا آن‌ها صلح را ترویج کنند، نه جنگ!

وی افزود: من فقط امیدوارم چنین رویکرد ناموزون موجود در نامه، گروه دیگر را جسور نکند که فکر کنند برای خشونت پاداش وجود دارد.

 پیشتر خبر داده شد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی نامه‌ای در مورد طرح آمریکا برای روند صلح افغانستان به رییس جمهور غنی فرستاده است. در این نامه گفته شده که ایالات متحده از سازمان ملل متحد می‌خواهد که یک نشست جهانی با حضور وزیران خارجه و فرستاده‌های ویژه آمریکا، روسیه، چین، ایران، پاکستان و هند برای بحث روی یک رویکرد واحد در روند صلح افغانستان برگزار کند.

در این نامه آقای بلینکن که ظاهراً هم‌زمان شده با سفر زلمی خلیلزاد، فرستادۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان به کابل، طرح صلح امریکا برای حل بحران افغانستان تایید شده ‌است.

با این حال، ریاست جمهوری کشور تاکنون در مورد نامه وزیر امور خارجه آمریکا به آدرس ارگ چیزی به رسانه‌ها نگفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала