رئیس جمهور غنی با مارشال عبدالرشید دوستم دیدار کرد

© Photo / ARG / ARGرئیس جمهور غنی با مارشال عبدالرشید دوستم دیدار کرد
رئیس جمهور غنی با مارشال عبدالرشید دوستم دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
عضو شوید
حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان با نشر یک اعلامیه می گوید که شام روز گذشته، رئیس جمهور با مارشال عبدالرشید دوستم در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرده است.

در اعلامیه حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان که توسط پرویز بشرمل عضو کمیته سیاسی حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و مشاور سیاسی باتور دوستم در دسترس خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان قرار گرفته، آمده است که مارشال عبدالرشید دوستم رهبر و بنیانگذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و معاون اول پیشین ریاست جمهوری کشور شام روز دوشنبه (8، مارچ)، با محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

در دیدار همچنان حمدالله محب، مشاور شورای امنیت، باتور دوستم، رئیس شورای مرکز حزب جنبش و عضو هیات گفتگوکننده دولت برای مذاکرات صلح، راحله دستم، منشی مجلس سنا نیز حضور داشتند.

انتخابات هیأت اداری؛ دختر مارشال دوستم، منشی مجلس سنا شد
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
انتخابات هیأت اداری؛ دختر مارشال دوستم، منشی مجلس سنا شد

اعلامیه می افزاید که آنان، روی اوضاع جاری سیاسی و امنیتی بخصوص پروسه صلح و مذاکرات همچنین بوجود آمدن اجماع ملی برای موفقیت پروسه صلح بحث و تبادل نظر صورت گرفت. همچنین در این دیدار با اشاره به حفظ دست آورد های 20 سال اخیر در بخش های مختلف تاکید صورت گرفت که برای رسیدن به یک صلح پایدار رهبران کشور تلاش های پیگیر انجام میدهند تا آرزوی دیرینه‌ی مردم افغاستان که همانا دست‌یابی به صلح و ثبات دایمیست، تحقق یابد.

در ادامه این اعلامیه آمده است که مارشال عبدالرشید دوستم، روی اوضاع امنیتی کشور بخصوص پایتخت کابل و حوزه شمال و شمال شرق به رییس جمهور معلومات ارایه کرد و گفت که برای پاکسازی بزرگراه فاریاب مزار و کندوز کابل برنامه های عملی باید انجام شود. رئیس جمهور غنی، ضمن استقبال از طرح و برنامه های امنیتی مارشال عبدالرشید دوستم بر عملی شدن آن نیز تاکید کرد.

اعلامیه می افزاید که این دیدار پس یک‌ونیم ساعت گفتگو با فضای صمیمیت به پایان رسید.

قابل یاد آوری‌ست که مارشال عبدالرشید دوستم٬ معاون پیشین رئیس جمهوری افغانستان (27، فبروی)، پس از دو سال وارد کابل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала