آمریکا مانع تحویل هلیکوپترهای ATAK ترکیه به پاکستان شد

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا مانع تحویل هلیکوپترهای ATAK ترکیه به پاکستان شد
 آمریکا مانع تحویل هلیکوپترهای ATAK ترکیه به پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
آمریکا به دنبال تحریم ترکیه به دلیل خریداری دستگاه موشکی S-400 از روسیه، مانع تحویل هلیکوپترهای ترکیه به پاکستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه به خبرگزاری بلومبرگ گفت: می‌توان فصل جدیدی را آغاز و صفحه جدیدی را در روابطمان با مصر و همچنین کشورهای دیگر شورای همکاری خلیج (فارس) برای کمک به صلح و ثبات منطقه‌ای باز کرد.

آیا امریکا بیش از این به پاکستان نیاز ندارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.11.2017
پاکستان برای خریداری هلیکوپتر به چین و ترکیه رو آورده است

از سوی دیگر کالین گفت: آمریکا معامله فروش هلیکوپترهای ترکیه به پاکستان را منع کرد و احتمالا این معامله با چین انجام شود و در نهایت آمریکا بازنده خواهد بود.

ترکیه و پاکستان معامله‌ای را درباره فروش 30 هلیکوپتر از نوع ATAK امضا کردند که بزرگترین توافق در تاریخ ترکیه است و ارزش آن به 1.5 میلیارد دالر می‌رسد.

کالین گفت: ترکیه سامانه‌های اس400- موشکی روسیه را بعد از مخالفت واشنگتن با فروش سامانه پاتریوت به آنکارا خریداری کرد. و در عین حال فرانسه مذاکرات با ترکیه را درباره وارد کردن سامانه‌های دفاع هوایی فرانسه_ایتالیا Eurosam به دلیل اقدامات ترکیه در سوریه تعلیق کرد.

کالین گفت: انقره اختلافات خود را با روسیه از طریق مذاکرات سازنده حل می‌کند که می‌توان درباره آمریکا نیز همین کار را کرد. اما زمانی که کشور دیگری موضع افراطی اتخاذ کند نتایج عکس می‌دهد. آمریکا گفت که یا براساس شروطمان فعالیت می‌کنیم یا چیز دیگری را قبول نمی‌کنیم. این موضع آمریکا باعث می‌شود ما به سمت و سوهای دیگری برویم.

وی گفت: ترکیه می‌تواند سامانه اس-400 را بدون نقض سامانه دفاعی ناتو داشته باشد و حل این مشکل از طریق مذاکرات سازنده با واشنگتن ممکن است.

کالین گفت: آمریکا باید جدیت موضع ترکیه درباره سامانه اس-400 را در نظر بگیرد. آمریکا باید بداند که این تصمیم یکباره گرفته نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала