یمن یک نقطه حساس نظامی در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار داد

© AFP 2023 / Abdullah Al-Qadryیمن یک نقطه حساس نظامی در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار داد
یمن یک نقطه حساس نظامی در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، که ارتش یمن یک هدف نظامی حساس را در میدان هوایی بین‌المللی «ابها» در جنوب عربستان سعودی با راکت بالستیک هدف قرار داده است.

سرنگونی پهپاد جاسوسی سعود از سوی انصارالله یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
سرنگونی پهپاد جاسوسی سعود از سوی انصارالله یمن
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (دوشنبه) اعلام کرد، که ارتش این کشور یک هدف نظامی حساس را در میدان هوایی بین‌المللی ابها در جنوب عربستان سعودی هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص نوشت: «به فضل خداوند متعال، نیروی موشکی توانست یک هدف نظامی حساس در میدان هوایی بین‌المللی ابها را با یک موشک بالستیک جدید هدف قرار دهد».

یحیی سریع در ادامه با تأکید بر اینکه موشک با دقت بسیار بالا به هدف برخورد کرده، در ارتباط با موشک یادشده اعلام کرد که این موشک به تازگی به کار گرفته شده و هنوز از آن رونمایی نشده است.

سریع در پایان تأکید کرد که این اقدام در راستای پاسخ طبیعی و مشروع به ادامه تجاوزها و محاصره یمن صورت گرفته است.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که ارتش یمن، شامگاه روز گذشته، از عملیات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهدافی در عربستان سعودی خبر داد که در آن، از ۲۲ موشک و پهپاد استفاده شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات یادشده گفته بود، که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) در بندر نفتی «رأس التنورة» و اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان)، با ۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و یک فروند موشک از نوع ذوالفقار هدف قرار گرفته است.

او همچنین گفت، که با چهار پهپاد از نوع «قاصف ۲ کی» و هفت موشک از نوع «بدر» نیز مناطقی در «عسیر و جیزان» در غرب عربستان سعودی هدف قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала