هشدار پنتاگون: آماده پاسخگویی حملات به پایگاه عراق هستیم

CC0 / / هشدار پنتاگون: آماده پاسخگویی حملات به پایگاه عراق هستیم
هشدار پنتاگون: آماده پاسخگویی حملات به پایگاه عراق هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که مسئولان حمله موشکی هفته گذشته به یک پایگاه عراقی که میزبان سربازان آمریکایی است پاسخگو خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین ، وزیر دفاع آمریكا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ABC گفت واشنگتن آماده است در صورت لزوم، به شبه نظامیانی که حمله به پایگاه عین الاسد عراق را انجام دادند، پاسخ با المثل ارائه دهد.

وزیر دفاع آمریکا افزود: پیام ما به کسانی که چنین حمله‌ای را انجام می‌دهند این است که از ما انتظار داشته باشند آنچه برای دفاع از خود لازم است انجام دهیم. 

لوید آستین در ادامه گفت، ما حمله خواهیم کرد، اگر این همان کاری باشد که فکر می‌کنیم باید در زمان و مکانی به انتخاب خودمان انجام دهیم، ما خواستار حق حفاظت از سربازان خود هستیم. 

حمله هوایی به پایگاه نظامی امریکا در عراق؛ پنتاگون تائید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
حمله هوایی به پایگاه نظامی امریکا در عراق؛ پنتاگون تائید کرد

به گفته آستین، ایالات متحده هنوز در حال ارزیابی اطلاعات حمله هفته گذشته به پایگاه عین الاسد با شرکای عراقی خود است.

وزیر دفاع آمریکا در مورد پاسخ احتمالی به حمله هفته گذشته گفت: واشنگتن برای محافظت از منافع آمریکا در منطقه هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

وزیر دفاع آمریكا همچنین گفت كه ایران به عنوان "حامی اصلی تشكیلات مسلح" قادر است به طور كامل در مورد اهداف حمله هوایی آمریكا ارزیابی و نتیجه گیری كند.

 گفتنی است پایگاه نظامی عین الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی و ائتلاف، صبح  چهارشنبه گذشته با ده موشک هدف گرفته‌ شدند.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پیمانکار آمریکایی در حملات اخیر به پایگاه عین الاسد کشته شده و هیچ کدام از نیروهای نظامی این کشور در حمله به پایگاه عین الاسد زخمی نشدند.

جنیفر ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید پیش‌تر گفته بود که آمریکا در پاسخ به حمله به پایگاه عین‌الاسد "شتاب‌زده" عمل نخواهد کرد و ابتدا در باره عوامل حمله تحقیق می‌کند.

جو بایدن هم گفته که شناسایی مسئولان حمله در حال پیگیری است و پس از شناسایی در مورد نحوه پاسخگویی تصمیم‌گیری خواهد شد. پایگاه عین‌الاسد که میزبان نیروهای آمریکایی و ائتلاف نظامیان مستقر در عراق است، در ولایت انبار در غرب این کشور قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала