Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سقوط لیورپول از عرش به فرش؛ 10 موردی که عملکرد فاجعه‌بار سرخ‌ها را ثابت می‌کند

© REUTERS / RUI VIEIRAخسارة ليفربول أمام نظيره أستون فيلا بنتيجة 7-2 الأحد 4 أكتوبر تشرين الأول 2020
خسارة ليفربول أمام نظيره أستون فيلا بنتيجة 7-2 الأحد 4 أكتوبر تشرين الأول 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2021
عضو شوید
لیورپول در فصل جاری به دلایل مختلف نتایج مطلوبی کسب نکرده و امتیازات زیادی را در لیگ برتر از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، لیورپول در چند فصل گذشته بسیار درخشان ظاهر شد و در دو سال گذشته موفق به کسب لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر شد.

لیورپول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
یک رکورد تلخ تاریخی برای لیورپول پس از 128 سال

این تیم که با بازی‌های درخشانش در فصل 2019- 2020، موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس پس از 30 سال شد، در فصل جاری بسیار متزلزل ظاهر شده و از عرش به فرش سقوط کرده است.

در اینجا، 10 موردی را بیان خواهیم کرد که عملکرد فاجعه‌بار سرخ‌ها ثابت می‌کند.

1‌- شش شکست خانگی متوالی

لیورپول در طول 128 سال تاریخ خویش برای نخستین بار چنین آماری را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد عملکرد این تیم در خانه بسیار بد بوده است.

2- از دست دادن امتیاز در خانه

به طرز باورنکردنی، تیم کلوپ در فصل جاری بدترین رکورد خانگی را داشته، که از هفت بازی خود در آنفیلد در سال 2021 فقط یک امتیاز کسب کرده است.

3- ضعف در خط حمله

با وجود حضور صلاح، مانه، فیرمینو و ژوتا، لیورپول در امر گُلزنی بسیار بد کار کرده و خبری از درخشش فصل گذشته نیست.

4- ضعف در خط دفاع

پس از مصدومیت ورجیل فن‌دایک، خط دفاع لیورپول آن دیوار مستحکم فصل گذشته نیست و این تیم 36 گُل خورده تا اینجای فصل داشته است.

5- آمار پائین شوت به سمت دروازه حریف

لیورپول در فصل جاری به طرز عجیبی کم‌ترین شوت‌زده به سمت دروازه حریفان را داشته و همین امر سبب شده این تیم در امر گُلزنی نیز آمار نچندان درخشانی داشته باشد.

6- مصدومیت‌‌ها

لیورپول در فصل جاری مصدومان زیادی داشته که می‌توان به مصدومیت طولانی‌ مدت فن‌دایک، ماتیپ، هندرسون و دیگر ستاره‌های این تیم که نقش به سزایی در ترکیب این تیم داشته اند، اشاره کرد.

7- وضعیت آشفته نیمکت

به نظر می‌رسد که کلوپ دیگر آن ابهت گذشته را در نیمکت ندارد و برخی ستاره‌ها در مقابل تصامیم او ایستادگی می‌کنند و مخالف او اند. محمد صلاح ستاره مصری سرخ‌ها یکی از بازیکنانی است که چندبار مخالفت خود را عملاً با تصامیم سرمربی نشان داده است. بدون تردید وضعیت آشفته نیمکت نیز تأثیر منفی بر عملکرد این تیم داشته و سبب ضعف‌هایی شده است.

8- عملکرد ضعیف آلیسون بکر

دروازه‌بان برازیلی فصل گذشته دیوار مستحکمی برای سر‌خ‌ها به حساب می‌آمد اما در فصل جاری عملکرد او فاجعه‌بار بوده که بازی برابر سیتی این موضوع را کاملاً روشن می‌سازد.

9- عدم درخشش مهره‌های جدید

اگر چه این موضوع زیاد جدی نیست زیرا ژوتا که یکی از خرید‌ها این فصل لیورپول بوده، عملکرد بسیار خوبی داشته و چندین گُل برای سرخ‌ها به ثمر رسانده، اما بازیکنانی هم‌مانند سیمیکاس و تیاگو آلکانتارا بسیار بد بوده‌اند و زمانی که تیم به آن‌ها نیاز داشته این بازیکنان ندرخشیده اند.

10- فشار بیش‌ از حد

همواره در لیگ برتر انگلیس، مدافع عنوان قهرمانی فشار زیادی را در طول فصل روی شانه‌هایش حس می‌کند و لیورپول نیز از این امر مستثنأ نبوده و زیر بار این فشارها عملکرد خوبی ارائه نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала