خانواده‌های قربانیان سرخرود ننگرهار از حکومت خواستار شناسایی عاملان قتل عزیزان خود شدند

© https://twitter.com خانواده‌های قربانیان سرخرود ننگرهار از حکومت خواستار شناسایی عاملان قتل عزیزان خود شدند
  خانواده‌های قربانیان سرخرود ننگرهار از حکومت خواستار شناسایی عاملان قتل عزیزان خود شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2021
عضو شوید
به گذشت دو روز از کشته شدن هفت کارگر کارخانه‌ی گچ‌سازی در ولسوالی سرخ‌رود ولایت ننگرهار، خانواده‌های این قربانیان از حکومت به‌ ویژه رییس‌ جمهور اشرف غنی خواستار شناسایی عاملان رویداد و مجازات آن‌ها از طریق نهادهای عدلی و قضایی شده‌اند.

به گرازش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، در اعلامیه‌ی خانواده‌های این قربانیان آمده است؛ کارگرانی که در کارخانه‌ی گچ‌سازی کار می‌کردند افراد عادی بودند که برای کسب درآمد مشروع از کابل عازم ننگرهار شده بودند.

افراد مسلح ناشناس 7 کارگر را در ننگرهار به گلوله بستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
افراد مسلح ناشناس 7 کارگر را در ننگرهار به گلوله بستند

در اعلامیه همچنان آمده است که این کارگران در نخست لت‌وکوب و سپس با دستان بسته در محل کارشان تیرباران شده‌اند. طبق اعلامیه، «فاجعه‌ی المناک» ولسوالی سرخ‌رود ننگرهار «مصداق بارز جنایت علیه بشریت» است.

به نقل از اعلامیه، پس از وقوع رویداد، تا کنون اقدام واضح برای شناسایی عاملان و مجازات آن‌ها از سوی حکومت مرکزی و حکومت محلی ننگرهار انجام نشده است.

خانواده‌های قربانیان از اتحادیه کارگران افغانستان و وزارت کار و امور اجتماعی خواسته‌اند که برای دادخواهی و حمایت از قشر «محروم» کارگر در افغانستان همکاری و هماهنگی کنند تا از تکرار چنین رویداد در آینده جلوگیری شود.

هفت کارگر کارخانه‌ی گچ‌سازی در ولسوالی سرخ‌رود ننگرهار دو شب پیش از سوی تفنگ‌داران ناشناس کشته شدند. اجساد این کارگران امروز به کابل، بامیان و غزنی منتقل شده‌اند. حکومت افغانستان قتل این کارگران را به گروه طالبان نسبت داده است.

طالبان تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала