دادگاه استیناف تایید کرد: حکم اعدام برای عامل حمله به دانشگاه کابل

© AP Photo / Rahmat Gulدادگاه استیناف تایید کرد: حکم اعدام برای عامل حمله به دانشگاه کابل
دادگاه استیناف تایید کرد: حکم اعدام برای عامل حمله به دانشگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2021
عضو شوید
یک تن از عاملان حمله به دانشگاه کابل از سوی دادگاه استیناف به اعدام محکوم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، دادگاه عالی افغانستان اعلام کرده که حکم اعدام عادل، یکی از عاملان حمله بر دانشگاه کابل از سوی دادگاه استنیاف جر‌م‌های تروریستی زندان بگرام ولایت پروان، تایید شده است. او در دادگاه ابتدایی نیز به اعدام محکوم شده بود.

این دادگاه متهمان حمله بر دانشگاه کابل را به پرداخت ۳ میلیون افغانی به‌عنوان جبران خسارت واردشده بر دانشگاه کابل، نیز محکوم به مجازات کرده است.

در خبرنامه دادگاه عالی آمده است که که جلسه قضایی رای محاکمه عاملان حمله بر دانشگاه کابل روز سه شنبه برگزار شده بود. بر این اساس این افراد که در کنار حمله به دانشگاه، به جرم‌های تروریستی، اختطاف، عضویت در گروه داعش، ترور کارمندان دولتی، خیانت ملی، تزویر و حمل سلاح غیرقانونی هم متهم بودند حکم‌های مختلف گرفتند.

عادل مشهور به «آرش و طلحه» در پیوند به حمله بر دانشگاه کابل و ترور کارمندان دولتیبه اعدام، در قضیۀ عضویت در گروه داعش به ۲۱ سال زندان، در تزویر شناس‌نامه به ۳ سال زندان و در هر کدام از ۵ قضیۀ اختطاف به دوازه سال زندان محکوم شده است.

همچنان دادگاه استیناف عبیدالله مشهور به «حماد» را در پیوند به رهبری گروه تروریستی و عضویت در گروه داعش به ۲۵_۲۵ سال زندان، در پیوند به اختطاف به ۱۲ سال زندان و همین‌گونه در پیوند به ترور و معاونت در آن، به اعدام محکوم کرده است.

فرد سومی که از او به‌نام عبدالکبار یاد شده، در پیوند به خیانت ملی به ۱۶ سال زندان و سه مورد اختطاف به دوازده_دوازه سال زندان محکوم به مجازات شده است.

دادگاه عالی گفته که وسایل جرمی از نزد این افراد مصادره شده است و متهمان در پیوند به قضیه‌های جرمی اختطاف به پرداخت ۲۲۰ هزار دالر آمریکایی که از نزد متضرران به‌دست آورده بودند، مکلف شده‌اند.

حمله بر دانشگاه کابل دوازدهم عقرب رخ داد که در آن ۲۲ دانشجو کشته و دست‌کم ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. بیش‌تر کشته‌شده‌گان این حملۀ مرگ‌بار، دانش‌جویان صنف چهارم دانشکدۀ اداره و پالیسی عامه بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала