محب: طالبان در میدان جنگ از افراد ملکی سپر انسانی ساخته‌اند

© Photo / دفتر شورای امنیت افغانستانحمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان
حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
عضو شوید
مشاور امنیت ملی گفت که گروه طالبان در میدان جنگ بیشتر از افراد ملکی به حیث سپر استفاده می‌کنند که این کار باعث خودداری دو هزار عملیات نیروی هوایی در سال گذشته شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب؛ مشاور امنیت ملی رئیس جمهور غنی می‌گوید که گروه طالبان به هیچ اصلی پابند نیست و تمام جاها را به خط اول جنگ تبدیل کرده‌است.

مشاور امنیت ملی غنی، در یک نشست خبری در کابل گفت که طالبان باشنده گان افغانستان را در مساجد، خانه‌ها و سرک‌ها مورد هدف قرار می‌دهند و تمامی بخش‌های کشور را خط اول جنگ ساخته‌اند.

محب: اگر طالبان به صلح حاضر نشود، ما به دفاع از افغانستان آماده‌ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
محب: اگر طالبان به صلح حاضر نشود، ما به دفاع از افغانستان آماده‌ هستیم

مشاور امنیت ملی افزود: «جنگ در هر کشوری اصولی دارد؛ اما طالبان به هیچ اصلی وفادار نیستند. قوانین جنگ را قبول ندارند، در هر جای افغانستان، جوان، طفل و زن برای‌شان دشمن است و هر کس را ببینند فکر می‌کنند که کشتن‌شان روا است».

محب افزود که گروه طالبان در میدان جنگ بیشتر از افراد ملکی به حیث سپر استفاده می‌کنند که این کار باعث خودداری دو هزار عملیات نیروی هوایی در سال گذشته شده‌است.

به گفته او،‌ استفاده از افراد ملکی به حیث سپر باعث شده تا نیروهای امنیتی با دشواری روبه‌رو شوند؛ زیرا این نیروها باید از یک‌سو با طالبان بجنگند و از سوی دیگر از افراد ملکی محافظت کنند.

محب بار دیگر جنگ جاری در کشور را نامشروع خواند و گفت: «بارها گفته شده که این جنگ هیچ مشروعیت ندارد. به غیر از یک کشور که علمای آن این جنگ را مشروعیت داده‌اند، دیگر تمام کشورهای اسلامی گفته‌اند که این جنگ مشروعیت ندارد و این کار، مسلمان‌کشی، انسان‌کشی و آسیب‌رساندن به مردم است.»

او در این باره به کشور خاصی اشاره نکرد؛ اما احتمالا هدف او علمای پاکستانی است.

مشاور امنیت ملی همچنین اطمینان داد که نیروهای دولتی امنیت مردم را تامین کرده و از کشور دفاع خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала