پامپئو از انتشار گزارش قتل خاشقچی ابراز تأسف کرد

© AP Photo / Virginia Mayo پامپئو از انتشار گزارش قتل خاشقچی ابراز تأسف کرد
 پامپئو از انتشار گزارش قتل خاشقچی ابراز تأسف کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه سابق آمریکا ضمن ابراز تأسف درباره انتشار گزارشی جدید از نقش ولی‌عهد سعودی در قتل یک روزنامه‌نگار، آن را نمایشی سیاسی و اقدامی سهل‌انگارانه دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا یکشنبه شب درخصوص انتشار گزارشی  با تأکید بر نقش «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی در قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی ابراز تأسف کرد.

ولیعهد عربستان طرح دستگیری و کشتن خاشقچی تایید کرده بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عربستان مسئولیت بازداشت یا قتل خاشقچی را به دوش گرفت

هیل نوشت، پامپئو که سال‌ها برای تقویت روابط آمریکا و عربستان سعودی و ایجاد ائتلاف در برابر ایران وقت صرف بود، در مصاحبه با فاکس نیوز، انتشار این گزارش از سوی دولت آمریکا را به باد انتقاد گرفت.

پامپئو گفت:‌ «انتشار این گزارش کاری سهل‌انگارانه و سیاسی بود. هدف این کار لطمه وارد کردن به روابط آمریکا با پادشاهی عربستان سعودی از طریق استفاده از ابزار اطلاعاتی به شکلی بود که به‌عنوان مدیر پیشین س‌آی‌اِی هرگز آن را قابل دفاع نمی‌دانم».

وی افزود:‌ «به همین دلیل تأسف می‌خورم که تصمیم گرفتند این کار را انجام دهند. این کار یک نمایش سیاسی بود. به این دلیل تأسف می‌خورم که این دولت می‌خواهد رابطه با ایران را شکل دهد و روابط با پادشاهی عربستان سعودی را نابود کند. آن‌ها از ابزار اطلاعاتی برای این هدف استفاده کردند».

با این حال گزارشی که دولت آمریکا روز جمعه درباره قتل جمال خاشقچی، منتقد سعودی منتشر کرده نشان می‌دهد این ترور با دستور مستقیم محمد بن سلمان انجام شده است.

این گزارش که دفتر اطلاعات ملی آمریکا آن را منتشر کرده می‌گوید محمد بن سلمان مجوز عملیاتی برای دستگیری یا قتل جمال خاشقچی را صادر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала