بیش از 1.5 هزار افغان بعد از معامله دوحه کشته شده است

© Photo / T Aانفجار در کابل
انفجار در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
عضو شوید
نادر نادری اظهار داشته است که از زمان امضای توافق نامه بین واشنگتن و طالبان در پایتخت قطر حداقل 1523 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نادر نادری نماینده هیئت دولت افغانستان در گفتگو با طالبان اظهار داشته است که فعالین سازمان های حقوق بشری بیز در بین قربانیان تقابل نیروهای دولتی و رادیکال ها هستند. به گفته وی ، مردم افغانستان نمی توانند چنین سطح بالایی از خشونت را تحمل کنند و "خواهان صلح و آتش بس فوری" در سراسر کشور هستند.

سفر هیات طالبان به مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2021
مسکو علایقش را به طالبان گفت؛ مذاکره، آتش‌بس و تشکیل دولت فراگیر ملی

قابل ذکر است که روز یکشنبه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده در کابل دیدار کردند. طرفین در مورد مراحل بعدی برای دستیابی به حل و فصل صلح آمیز در افغانستان بحث و گفتگو کردند و همچنین بر اهمیت تشدید تلاش ها در این راستا تأکید کردند. خلیل زاد خاطرنشان کرد که واشنگتن به نقش مؤثر خود در تأمین صلح در جمهوری ادامه خواهد داد. نماینده ویژه ایالات متحده همچنین با رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان، عبدالله عبدالله دیدار و گفتگو کرد و با وی در مورد مسئله بازنگری توافقنامه صلح منعقد شده در دوحه گفتگو کرد.

خلیل زاد برای اولین سفر خود از زمان تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید امریکا وارد کابل شد. سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه روز یکشنبه گفت علاوه بر کابل، نماینده ویژه ایالات متحده از دوحه و پایتخت کشورهای دیگر منطقه بازدید خواهد کرد.

هیئت های مقامات افغانستان و طالبان از دوازدهم سپتامبر سال گذشته در دوحه در مورد برقراری صلح در افغانستان گفتگو می کنند. در اوایل دسامبر ، طرفین توافق کردند که از 12 دسامبر تا 5 جنوری وقفه خواهند داشت. اخیراً گفتگو متوقف شده است، جلسات مدتهاست برگزار نشده و فقط چند روز پیش از سر گرفته شده است. تاکنون طرفین حتی نتوانسته اند در مورد دستور کار مذاکرات به توافق برسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала