پنتاگون: آمریکا در حمله به سوریه از 2 فروند هواپیمای F-15 و 7 مهمات با هدایت دقیق استفاده کرد

© REUTERS / U.S. Air Force/Senior Airman Matthew Bruch/Handout پنتاگون: آمریکا در حمله به سوریه از 2 فروند هواپیمای F-15 و 7 مهمات با هدایت دقیق استفاده کرد
 پنتاگون: آمریکا در حمله به سوریه از 2 فروند هواپیمای F-15 و 7 مهمات با هدایت دقیق استفاده کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عضو شوید
آمریکا در حمله به شبه نظامیان شیعه در سوریه 9 مرکز را به طور کامل منهدم و دو مورد دیگر را غیر قابل استفاده کردند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده در حمله به شبه نظامیان شیعه در سوریه از دو فروند اف 15 و هفت مهمات دقیق شلیک کرد که در نتیجه 9 مرکز را به طور کامل منهدم و دو مورد دیگر را غیر قابل استفاده کرد.

پنتاگون: نیروهای هوایی افغان توانایی موثر جنگی را به تنهایی ندارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2021
پنتاگون: نیروهای هوایی افغان توانایی موثر جنگی را به تنهایی ندارند

این مطلب را امروز جمعه (8 حوت) جان کربی، دستیار رئیس روابط عمومی پنتاگون در یک جلسه مطبوعاتی اعلام کرد.

وی گفت: "دو فروند جنگنده اف -15 و هفت مهمات دقیق، 9 هدف را به طور كامل منهدم كرده و دو تأسیس را تا حدودی از نظر كارآیی ناتوان ساخته است".

شایان ذکر است که ارتش آمریکا در شب 26 فبروری حملات هوایی را به خاک سوریه آغاز کرد. دستور حمله توسط رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن صادر شده بود. هدف ارتش آمریكا در این حملات زیرساختهای شبه نظامیان مورد حمایت ایران بود. در این حمله هوایی حداقل 17 نفر کشته شدند. پنتاگون توضیح داد كه این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه نمایندگان آمریكا و ائتلاف در عراق بوده است.

پیش از این وزارت خارجه روسیه حمله هوایی آمریکا به تأسیساتی در سوریه را محکوم کرد و واشنگتن را به احترام به حاکمیت سوریه فراخواند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده چند دقیقه قبل از حمله به روسیه درباره حمله هوایی علیه سوریه خبر داد و یادآور شد که این نوع هشدارها در زمان کوتاه "به درد بخور" نمی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала