اگر طالبان آتش بس را رعایت کنند جنگ با داعش ساده می شود

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف و اتمر
لاوروف و اتمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عضو شوید
وزیر خارجه افغانستان اظهار داشته است که در صورت رعایت آتش بس از سوی طالبان جنگ علیه داعش را ساده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، حنیف اتمر وزیر خارجه روسیه  حین سخنرانی مطبوعاتی در وزارت خارجه روسیه گفت: "اگر طالبان به تعهدات شان استاده باشد و بخصوص آتش بس را رعایت کنند و این دعوت را بپذیرند، مبارزه ما با داعش در افغانستان به مراتب راحت تر می گردد".

اتمر درباره واکنش وزارت خارجه افغانستان به سخنان کابلوف: ما پیوندهای زیادی داریم + پخش مستقیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
اتمر درباره واکنش وزارت خارجه افغانستان به سخنان کابلوف: ما پیوندهای زیادی داریم + پخش مستقیم

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کابل نگرانی روسیه را در ارتباط نفوذ داعش در افغانستان درک می کند، ما می توانیم مشترکاً در این عرصه کار کنیم.

قبلاً نمایندگان طالبان چندین بار اعلام نمودند که افغانستان را از وجود داعش پاک می کنند و ارتباط با این گروپ تروریستی ندارند

اتمر در دیدار روز جمعه با لاوروف پیام اشرف غنی به ولادیمیر پوتین را ابلاغ کرده گفت: "اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شخصاً مایل است از کمک و مساعدتی که طرف روسی در طی بیست سال گذشته به افغانستان و مردم افغانستان انجام داده است، ابراز سپاسگزاری کند".

اتمر در ادامه گفت: "رئیس جمهور افغانستان با استفاده از این فرصت مایل است از طریق شما پیامی را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور برجسته فدراسیون روسیه ابلاغ کند، که افغانستان یک کشور دوست، یک کشور شریک و کشوری است که دوست دارد با دولت و فدراسیون روسیه دوست باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала