گوترش: نئونازیسم با انگیزه نژادی و قومی افزیش یافته است

© AP Photo / Steven Governo گوترش: نئونازیسم با انگیزه نژادی و قومی افزیش یافته است
 گوترش: نئونازیسم با انگیزه نژادی و قومی افزیش یافته است       - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار افزایش مقابله با نئونازیسم با انگیزه نژادی و قومی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد بر افزایش مقابله و مبارزه با خیزش نئونازیسم، برتری سفید و تروریسم با انگیزه‌های نژادی و قومی تاکید کرد و افزود: خطر این حرکات نفرت انگیز روز به روز در حال افزایش است. بگذارید آنها را آنچه هستند بنامیم: برتری سفید و جنبش‌های نئونازی بیش از تهدیدهای ترور داخلی است، آنها در حال تبدیل شدن به یک تهدید فراملی هستند.

آنتونیو گوترش، سر منشی سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2020
آنتونیو گوترش به شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد

گوترش ادامه داد: این گروه‌ها و سایر گروه‌ها از این بیماری همه‌گیر بهره گرفته‌اند تا با قطب سازی اجتماعی و دستکاری‌های سیاسی و فرهنگی، صفوف خود را ارتقا دهند. امروز، این جنبش‌های افراطی، تهدید شماره یک امنیت داخلی در چندین کشور است.

وی اضافه کرد: افراد و گروه‌ها با جمع‌آوری کمک‌های مالی، جذب و برقراری ارتباط آنلاین در خانه و خارج از کشور، سفرهای بین‌المللی برای آموزش یکدیگر و شبکه‌سازی ایدئولوژی‌های نفرت‌انگیز خود مشغول تغذیه نفرت هستند. خیلی اوقات، این گروه‌های نفرت توسط افرادی که مسئولیت دارند، تشویق می‌شوند که چندی پیش تصورناپذیر بود.

دبیرکل سازمان مل متحد تصریح کرد: برای غلبه بر این خطر بزرگ و رو به رشد، ما به یک اقدام هماهنگ جهانی نیاز داریم.

گوترش در بخش دیگری ازاظهارات خود بر لزوم «توجه ویژه به حفظ حقوق جوامع اقلیت» تاکید کرد و گفت: بسیاری از آنها در سراسر جهان در معرض تهدید هستند. جوامع اقلیت بخشی از غنای بافت فرهنگی و اجتماعی ما هستند. همانطور که تنوع زیستی برای بهزیستی انسان اساسی است، تنوع جوامع هم برای بشریت اساسی است.

وی همچنین خواستار لغو تمام قوانین تبعیض‌آمیز در سطح جهان شد و با اشاره به بحران میانمار، اظهار کرد: ما شاهد تضعیف دموکراسی، استفاده از زور وحشیانه، دستگیری‌های خودسرانه و سرکوب در همه مظاهر آن هستیم.

گفتنی است که اعتراضات علیه حکومت نظامیان در میانمار همچنان ادامه دارد و در تجمعات روز شنبه دست کم دو نفر در نتیجه تیراندازی کشته شدند.

این اعتراضات بعد از اقدام نظامیان در انجام کودتا و کنار زدن دولت این کشور و بازداشت اعضای بلند پایه آن آغاز شده است.

پیش از این ارتش میانمار روز 1 فبروری سال جاری با اجرای یک کودتا دولت غیررسمی «آنگ سان سو چی» را از قدرت برکنار کرد. ایالات متحده در واکنش به این کودتا، تحریم‌هایی علیه سران ارتش میانمار وضع کرد و از سایر کشورها خواست تا تدابیر مشابهی را علیه این کشور آسیایی اتخاذ کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала