آفریقای جنوبی میلیون ها دوز واکسن COVID-19 را مسترد می کند

© REUTERS / Dado Ruvic/Illustration/File PhotoFILE PHOTO: A vial and syringe are seen in front of a displayed AstraZeneca logo in this illustration taken January 11, 2021
FILE PHOTO: A vial and syringe are seen in front of a displayed AstraZeneca logo in this illustration taken January 11, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
آفریقای جنوبی از انستیتوی سرم هند و موسسه تولید واکسن آسترازنکا خواسته اند تا واکس خود را پس بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات آفریقای جنوبی از انستیتوی سرم (محلولهای کریستالوئید)، هند خواسته اند تا یک میلیون دوز واکسن ویروس کرونا را که توسط «آسترازنکا» و موسسه آکسفورد تولید شده جمع آوری کند.

A vail of the Oxford-AstraZeneca COVID-19 vaccine is seen at Basingstoke Fire Station, in Basingstoke, Britain February 4, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
آفریقای ‌جنوبی روند استفاده از واکسن آسترازنکا- آکسفورد را متوقف کرد

روزنامه The Economic Times با اشاره به مقامات در این باره می نویسد. دسته ای از این دارو در اوایل فبروری به آفریقای جنوبی منتقل شده بود.

مقامات آفریقای جنوبی این تصمیم را پس از اعلام دانشمندان از کم اثربخشی واکسن AstraZeneca در مبارزه با کووید-19، اتخاذ کردند.  

گفتنی است که انستیتوی سرم شریک AstraZeneca در تأمین واکسن به کشورهای کم درآمد و سطح متوسط درآمد می باشد.

پیش از این گفته شده بود که آفریقای جنوبی تصمیم به جلوگیری از اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت این کشور با واکسن AstaZeneca گرفته است. در عوض، آنها از داروی جانسون و جانسون استفاده خواهند کرد.

ویروس کرونای SARS-CoV-2 501.V2 اولین بار در اکتبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد. بر اساس اطلاعات اولیه این عفونت اکنون در آفریقای جنوبی یک بیماری مسلط به شمار می رود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала