اروپا بدون روسیه غیرممکن است

© REUTERS / Fabrizio Benschپارلمان آلمان
پارلمان آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
رولف موتزنیچ: علی رغم اختلاف نظر، روسیه یکی از عناصر ضروری نظم جهانی اروپا است.

به گزارش اسپوتنیک، رولف موتزنیچ رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان طی مصاحبه ای با N-TV گفت که گسترش START 3 یک واقعیت مثبت است. وی تأکید کرد که علی رغم اختلاف دیدگاه ها، روسیه یکی از عناصر ضروری نظم جهانی اروپا است.

این سیاستمدار همچنین اشاره کرد که پروژه Nord Stream 2 منجر به افزایش وابستگی اروپا به روسیه نخواهد شد و جمهوری فدرالی آلمان برای دوره گذار که پس از رد کامل انرژی هستوی و ذغال سنگ به وجود خواهد آمد، ضروری است.

گازپروم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2017
واکنش المان و اتریش به تحریم جدید امریکا علیه روسیه

رولف موتزنیچ افزود: این واقعیت که ایالات متحده و روسیه برای تمدید توافق نامه START-3 به مدت 5 سال توافق کرده اند، یک گام مثبت میباشد. اما خاطرنشان کرد که این توافق نامه فرصت های را برای مذاکرات بیشتر در زمینه خلع سلاح هستوی و همچنین ابتکارات دیگر ایجاد می کند.

به گفته وی، اروپا و به ویژه آلمان علاقه مند به انصراف کامل از تسلیحات هستوی تاکتیکی هستند. این سیاستمدار خاطرنشان می کند که دیگر وجود سلاح هستوی امریکایی در خاک آلمان یک ضرورت استراتژیک نیست. این نشریه به نقل از موتزنیچ می گوید: "من از بین بردن تمام تسلیحات تاکتیکی هستوی مستقر در اروپا حمایت می کنم."

 این سیاستمدار همچنین نگرش خود را نسبت به روسیه ابراز کرد. به گفته موتزنیچ ، روسیه عباراتی را بیان می کند که استفاده از سلاح هستوی را مستثنی نمی داند. "روسیه ادعا می کند که از تسلیحات هستوی استفاده نمی کند مگر اینکه خود مورد حمله چنین تسلیحات قرار گیرد، اما در این زمینه بی اعتمادی وجود دارد. به ویژه با توجه به این واقعیت که پس از الحاق کریمه، که با قوانین بین المللی مغایرت داشت، رئیس جمهور پوتین بارها و بارها تکرار کرد که آماده استفاده از تسلیحات هستوی است. "

فرانک والتر اشتاین مایر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2016
وزیر خارجه المان شرایط و زمان تقریبی بازگشت روسیه به هشت گانه بزرگ اعلام داشته است

در حین زمان ، موتزنیچ خاطر نشان كرد كه موضع حزب سوسیال دموکرات می تواند به شرح زیر تنظیم شود: ایالات متحده غیرقابل تعویض است، اما روسیه تزلزل ناپذیر است. این سیاستمدار تأکید کرد که بدون مسکو رسیدن به نظم جهانی اروپا هرگز امکان پذیر نخواهد بود.

 موتزنیچ در مورد Nord Stream 2 اظهار داشت که این یک "پروژه اقتصادی است که منجر به وابستگی سیاسی انرژی به روسیه نخواهد شد". وی تأکید کرد که با توجه به کنار آمدن کامل همزمان انرژی هستوی و ذغال سنگ، آلمان در طول دوره انتقال به یک منبع انرژی نیاز خواهد داشت. این سیاستمدار همچنین متذکر شد که از ایدئولوژی بحث پیرامون این پروژه بسیار متعجب شده است.

 علاوه بر این، موتزنیچ با ایده حذف روسیه از شورای اروپا در رابطه با دستگیری الکسی ناوالنی مخالفت کرد. به گفته این سیاستمدار ، تعداد موسسات بین المللی که روسیه در همان میز با کشورهای اروپایی نشسته است، در حال حاضر بسیار ناچیز است. در نتیجه، لازم است همه کارها انجام شود تا حداقل چنین اتصالات محدودی حفظ گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала