برده جنسی یک فرمانده طالب بازداشت شد

© @https://twitter.com صالح: برده‌جنسی یک فرمانده طالب بازداشت شد
 صالح: برده‌جنسی یک فرمانده طالب بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید یک پسر نوجوان که پیش ازاین در اختیار یک فرمانده طالب به عنوان یک برده جنسی قرار داشت توسط نیرو های امنیت ملی بازداشت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای اداره امنیت ملی افغانستان یک بمبگذار نوجوان را بازداشت کردند که پیش از آن برده جنسی طالبان بوده است. سازمان اطلاعات کشور می‌گوید یک فرمانده طالبان از این پسر به عنوان برده جنسی استفاده می‌کرد.

 مقام‌های امنیتی این گزارش را در جلسه شش و نیم صبح روز گذشته (سه شنبه 21 دلو) به امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری کشور، ارائه داده اند.

آقای صالح گفته است: «بخش دردناک جلسه شش و نیم صبح امروز داستان بازداشت یک پسر نوجوان بود که عضو حلقه بمب‌گذاری مغناطیسی طالبان است. ما هویتش را برای نجات آینده‌اش محفوظ نگه می ‌داریم. او پیش از آنکه در کابل ماموریت پیدا کند، به عنوان یک برده جنسی در اختیار یک فرمانده طالب نگهداری می‌شد.»

پسران نوجوان افغان  بازیچه سربازان بچه‌باز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2020
پسران نوجوان افغان بازیچه نظامیان "بچه‌باز"

او گفته: این طفل زیر سن که از ناحیه پنجم دستگیر شده ‌است در اعترافات خود می‌گوید که توسط شخصی مشهور به طوفان که سر گروپ یک هسته طالب می‌باشد جذب گردیده‌است.

اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان در جبهه جنگ توسط شبه‌ نظامیان و گروه طالبان تازه نیست.

پیشتر نیز خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که گروه طالبان از کودکان برده جنسی برای انجام حملات انتحاری فلج‌کننده علیه پلیس افغانستان در جنوب کشور استفاده می‌کنند.

بازماندگان چنین حملات و مقام‌های متعدد به این آژانس خبری گفتند که طالبان با گسترش عملی که در اصطلاح عام «بچه‌بازی» (تعرض به کودکان) توصیف می‌شود در میان نیروهای امنیتی افغان، آنها را در حملات خودی هدف می‌گیرند.

سوءاستفاده جنسی از کودکان پسر، سنتی است که در بخش‌های زیادی از افغانستان رایج است، اما استفاده از آن در جنگ و انجام حملات خودی یا بمب‌‌گذاری مغناطیسی به تازگی‌ گزارش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала