وکیل ترامپ: رئیس جمهور پیشین آمریکا هیچ شانسی برای محاکمه عینی ندارد

© REUTERS / Jim BourgПрезидент США Дональд Трамп во время выступления в Вашингтоне
Президент США Дональд Трамп во время выступления в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
وکیل ترامپ می گوید که هدف واقعی نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده و دیگر آغاز كنندگان استیضاح جلوگیری از دونالد ترامپ است كه "هرگز دوباره برای ریاست جمهوری نامزد نشود".

 به گزارش اسپوتنیک، دیوید شان وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریكا، معتقد است كه موكل وی فرصتی برای محاكمه "كامل و عینی" ندارد، زیرا دموكرات ها در سنای آمریكا قبلاً نیز به جرم صدور احكام مجرمانه علیه رئیس دولت پیشین این كشور رای داده اند.

این مطلب را وکیل ترامپ که در روند استیضاح در سنا وکالت خواهد داد ، این نظر را روز دوشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز ابراز کرد.

شان می پرسد: "آیا می توانید تصور كنید كه کدام شهروند آمریكایی در دادگاه از خود دفاع کند، در حالی كه هم قاضی و هم هیئت منصفه علناً اعلام كرده اند كه متهم باید در این پرونده محكوم شود؟".

‏مجلس نمایندگان آمریکا به طرح استیضاح دونالد ترامپ رای داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2021
‏مجلس نمایندگان آمریکا به طرح استیضاح دونالد ترامپ رای داد

شان در ادامه می گوید که چگونه می توانیم [در چنین شرایطی] یک دادرسی عادلانه انجام دهیم؟. این امر غیرممکن است وقتی بدانید که هیئت منصفه و قاضی جانبدارانه عمل می کنند".  

وکیل رئیس جمهور سابق در ادامه گفت که کاملاً مشهور است، که هدف واقعی مجلس نمایندگان آمریکا از جمله نانسی پلوسی (دموکرات از کالیفرنیا) و دیگر آغازگران استیضاح "جلوگیری از نامزد شدن برای ریاست جمهوری ترامپ است که دیگر هیچگاه نتواند نامزد شود".

 شان گفت: "این غیر دموکراتیک ترین چیزی است که می تواند باشد. این سیلی محکمی است به 75 میلیون نفری که به ترامپ رای دادند".

وی همچنین تأکید کرد، با توجه به این نکته، روند پیش رو "کاملاً ضد قانون اساسی" است و حتی در رابطه با اولین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده، که از جمله سایر موارد آزادی بیان و مطبوعات را تضمین می کند، کاملاً مغایرت دارد و خطرناک می باشد، زیرا سخنران سیاسی هرگونه صحبت عاطفی را به خطر می اندازد و با آنچه که ما در این کشور باور داریم مغایرت دارد".  

گفتنی است که پیش ازاین  طرح استیضاح دونالد  ترامپ با رای 222 نماینده دمکرات و 10 جمهوریخواه به تصویب رسید. ترامپ که به دلیل تشویق به شورش استیضاح شد در بیانیه‌ای هواداران را به پرهیز از خشونت فراخوانده بود. جلسه مجلس تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала