ارزیابی شانس جنگندۀ سوخو-57 در دوئل هوایی با اف-35

© Sputnik / Andrey Kataev /  مراجعه به بانک تصاویر Многофункциональные истребители пятого поколения Су-57
Многофункциональные истребители пятого поколения Су-57 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه نشنال اینترست در مقاله جدیدش شانس جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-57 روسی و اف-35 امریکایی را در یک دوئل هوایی مقایسه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه امریکایی در مقاله خود شانس جنگندۀ سوخو-57 روسی را در یک در دوئل هوایی با جنگندۀ اف-35 امریکایی مقایسه کرده است.

مارک اپیسکوپوس روزنامه‌نگار و نویسنده این مقاله اشاره کرده است، برخورد فرضی دو جنگنده در زمینه استفاده گسترده از سیستم‌های دفاع ضدراکتی، رادارهای پیشرفته و تعداد قابل توجهی طیارۀ پیشتیبانی رخ خواهد داد.

روسیه از ساخت یک راکت هایپرسونیک برای جنگنده سوخو-57 خبر داد  - اسپوتنیک افغانستان
روسیه از ساخت یک راکت هایپرسونیک برای جنگنده سوخو-57 خبر داد

به گفته وی، یک دوئل هوایی با حضور دو پیلوت ارتباط چندانی با واقعیت های جنگ در قرن 21 ندارد.

به گفته اپیسکوپوس، در همه موارد دیگر این دو جنگنده برابر هستند، پیلوت اف-35 تمام تلاش که در توان دارد را انجام می‌دهد تا با سوخو-57 در نبرد شرکت نکند، زیرا سوخو-57 روسی یک جنگندۀ برتر هوایی با مشخصات فنی مناسب است، در حالی که اف-35 امریکایی در اصل یک جنگنده ضربتی است که برای از بین بردن امکانات حیاتی یا زیرساخت‌ها به فضای هوایی دشمن نفوذ می‌کند.

این نویسنده می‌گوید: به احتمال زیاد اف-35 به نفع خودش در این موقعیت فرضی (دوئل هوایی) از مزیت خود در برخی عملکردهای مخفی برای فرار از سوخو-57 استفاده خواهد کرد.

به گفته این روزنامه‌نگار، جنگ هوایی یک به یک بین سوخو-57 و اف-35 بسیار بعید است، نه تنها به دلیل این که با واقعیت‌های جنگ مدرن مطابقت ندارد، بلکه به دلیل این که چنین سناریویی «فاجعه‌بار و خوشبختانه دور از ذهن» یک جنگ بزرگ بین ناتو و روسیه است.

سوخو-57  نام‌گذاری در ناتو Felon: یک جنگنده برتری هوایی چندمنظوره نسل پنجم ساخت روسیه است که از سال 2002 تاکنون درحال ساخت و توسعه می‌باشد.

اف-35 یک جنگنده بمب افکن نسل پنجم است که از آن علاوه در ارتش امریکا در ارتش متحدان این کشور استفاده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала