Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیش بازی بارسا – بیلبائو؛ هر دو سرمربی در تلاش کسب نخستین جام

© REUTERS / Vincent WestИгрок команды FC Barcelona Лионель Месси во время матча с Athletic Bilbao
Игрок команды FC Barcelona Лионель Месси во время матча с Athletic Bilbao - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امشب فینال سوپرجام اسپانیا میان دو تیم بارسلونا و اتلتیک بیلبائو در ورزشگاه کارتوخای سویا برگزار خواهد شد و رونالد کومان و مارسلینو به دنبال کسب نخستین جام خود در این دیدار هستند.

به گزارش اسپوتنیک، امشب دیدار نهایی سوپرجام اسپانیا، در ورزشگاه کارتوخا میان بارسلونا و اتلتیک بیلبائو برگزار خواهد شد و این دیدار برای سرمربیان دو تیم آزمون بزرگی محسوب می‌شود.

Marcelino García Toral, exentrenador del FC Valencia - اسپوتنیک افغانستان
سرمربی بیلبائو: قهرمانی با شکست دادن رئال و بارسا بسیار خاص خواهد بود

دو تیم به دشواری به فینال رسیده اند و بارسا پس از تساوی 1-1 بازی در 90 دقیقه، در ضربات پنالتی برابر سوسیداد پیروز شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

آن‌سو اتلتیک بیلبائو دست به کار بزرگی زد و با نتیجه 1-2 رئال مادرید را شکست داد و خودش حریف بارسا ساخت.

این بازی برای شخص رونالد کومان و تیم بارسلونا بسیار با اهیمت است، زیرا کاتالان‌ها یک فصل بدون جام بودند و در فصل جدید به دنبال این هستند که اتفاقات تلخ برای آن‌ها بار دیگر تکرار نشود.

کومان که تا حالا کار بزرگی با بارسلونا انجام نداده است، به دنبال این است که بتواند نخستین جام خود را کسب کند و از زیر بار انتقادات فرار کند.

تیم بارسلونا امروز به دنبال چهاردهمین قهرمانی خود در سوپرکاپ اسپانیا می باشد. بلوگرانا پس از یک نمایش سرد و بی‌روح در بازی با سوسیداد به این بازی می‌آیند.

این دیدار برای سرمربی بیلبائو نیز بسیار مهم است زیرا مارسیلینو مدتی اندکی می‌شود که هدایت باسکی‌ها را به عهده گرفته و در آستانۀ کسب نخستین جام خود با این تیم قرار دارد.

این سرمربی با تجربه قبل از این 22 بار به مصاف بارسلونا رفته که 15 باخت، 6 تساوی و تنها 1 برد کسب کرده است.

مارسیلینو در تنها فینالی که به مصاف کاتالان‌ها رفته است، موفق بوده و توانسته در فینال جام حذفی در سال 2018، بارسا را شکست دهد و والنسیا را قهرمان سازد که تنها پیروزی سرمربی فعلی بیلبائو محسوب می‌شود.

در 5 بازی اخیر دو تیم 2 پیروزی برای هر کدام از تیم ها و 1 تساوی به دست آمده است.

لیونل مسی با 14 گل زده بهترین گل‌زن تاریخ سوپرجام است اما در فرمت جدید این رقابت ها گلزنی نکرده است.

در این دیدار حضور مسی در هالۀ از ابهام قرار دارد و احتمال می‌رود که این بازیکن بازی را از روی نیمکت آغاز کند.

نبود مسی کار را برای بارسا دشوار و برای بیلبائو آسان‌تر خواهد کرد اما سایر ستاره‌های بارسا برای این دیدار آماده اند.

در تیم بارسلونا بی شک تراشتگن پس از نمایش خیره کننده خود برابر رئال سوسیداد، دروازه‌بان خواهد بود. او به غیر از ضربات پنالتی در طول بازی هم برای آبی اناری‌ها تاثیر گذار بود.

در خط دفاع رونالد کومان کلمنت لنگلت و رونالد آرائوخو خواهند بود. آرائوخو پس از نمایش‌های درخشان اخیر خودش حضورش قطعی خواهد بود، اما اسکار مینگوئزا هم می‌تواند گزینه موردنظر کومان برای این پست باشد.

زوج دفاع کناری بارسلونا مشخص است. با بازگشت سرجینیو دست، او و جوردی آلبا بار دیگر مدافعان کناری کاتالان‌ها خواهند بود.

در خط میانی به نظر می‌رسد که انتخاب کومان مشخض است. سرخیو بوسکتس که نبض خط هافبک بارسلونا دست او است و به تازگی عملکرد بهتری از او شاهد هستیم در کنار دو بازیکن خوش آتیه بارسلونا یعنی فرنکی دی یونگ و پدری گونزالس خط هافبک بارسلونا را تشکیل خواهند داد.

 در خط حمله به احتمال زیاد حضور عثمان دمبله و آنتوان گریزمان قطعی است و حضور مسی هنوز قطعی نیست. در نبود لیونل مسی، مارتین بریتویت آنچنان تاثیر گذار نیست و سودی برای بلوگرانا ندارد.

تیم مارسلینو معمولا با سیستم 2-4-4 بازی می‌کنند و یک پرس نسبتا سنگین را در دستور کار خود قرار می‌دهند. در بازی با رئال مادرید گل اول تیم بیلبائو روی همین تاکتیک به ثمر رسید. در سیستم اتلتیک بیلبائو مدافعان کناری و هافبک های کناری در پرسینگ و حمله نقش مهمی ایفا می‌کنند و به جز یوری برچیچه که مصدوم است، سایر بازیکنان آماده این دیدار اند.

داور اصلی این بازی خیل مانزانو و داور VAR ، آلخاندرو هرناندز هرناندز می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала