دیدار کریم خلیلی با عمران خان 

© facebook Mohammad Karim Khaliliدیدار کریم خلیلی با عمران خان
دیدار کریم خلیلی با عمران خان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در ادامه ای دیدارهایش در پاکستان با نخست وزیر این کشور دیدار کرد. 

قیصر در دیدار با خلیلی: روند صلح افغانستان اوج دوران صلح و شکوفایی در افغانستان و منطقه خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
قیصر در دیدار با خلیلی: روند صلح افغانستان اوج دوران صلح و شکوفایی در افغانستان و منطقه خواهد بود
به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه نخست وزیر پاکستان نوشت: عمران‌ خان نخست وزیر پاکستان با محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان امروز دیدار کرد.

 در این دیدار دو طرف در پیوند به پیوندهای دوجانبه و روند صلح افغانستان گفت و گو کردند.

در این خبرنامه آمده است، که عمران خان در این دیدار تاکید کرده ‌است، که راه حل نظامی در افغانستان وجود ندارد و تنها راه، حل و فصل سیاسی است.

نخست وزیر پاکستان بر موضع دیرینه خود تأکید کرد، که هیچ راه حل نظامی برای درگیری در افغانستان وجود ندارد و تنها یک راه حل برای حل و فصل سیاسی مذاکره است.
نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه مردم افغانستان به دلیل درگیری طولانی مدت در این کشور رنج زیادی دیده اند، تأکید کرد، که پس از مردم افغانستان، پاکستان بیش از همه خواستار صلح و ثبات در افغانستان است.
نخست وزیر پاکستان با تکرار حمایت مداوم پاکستان از روند صلح افغانستان تأکید کرد، که روند مذاکرات داخل افغانستان باید با پشتکار و صبر برای یک راه حل فراگیر و گسترده دنبال شود.
عمران خان، تعامل اخیر خود با رهبران افغانستان را یادآوری کرد و تأکید کرد، که پیام پاکستان به همه طرفها همکاری با یکدیگر برای یک راه حل صلح آمیز است. نخست وزیر پاکستان به ویژه بر اهمیت کاهش خشونت منجر به آتش بس تأکید کرد.
عمران خان افزود، که افغانستان صلح آمیز و با ثبات، زمینه های جدید همکاری در زمینه تجارت و ارتباطات منطقه ای را ایجاد می کند.
وی همچنین به هیات افغانستانی از اطمینان مداوم پاکستان از توسعه منابع انسانی از طریق بورس تحصیلی و پروژه های توسعه اقتصادی - اجتماعی در افغانستان اطمینان داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала