سرمنشی ملل متحد سال جاری را با سال 1945 مقایسه کرد

© AP Photo / K.M. Chaudaryآنتونیو گوترش سرمنشی ملل متحد
آنتونیو گوترش سرمنشی ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتونی سال جاری را با سال 1945 مقایسه نموده افزود که فعلاً جنگ با ویروس کرونا جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، انتونیو گوتریش سرمنشی ملل متحد در چوکات گردهمائی به مناسبت 75 مین سالروز اولین اجلاس اسامبله عمومی ملل متحد گفت که ما لحظات مانند سالهای 1945را سپری می کنیم.

 آنتونیو گوترش خواستار اقدامات هماهنگ کشورها علیه کروناویروس شد    - اسپوتنیک افغانستان
آنتونیو گوترش خواستار اقدامات هماهنگ کشورها علیه کروناویروس شد

وی افزود: «گر چه حالا سال 1945 نیست، اما امروز جنگ با ویروس کرونا جریان دارد. ممکن فردا جنگ علیه تروریست ها در فضائی مجازی صورت بگیرد. ما هنوز جنگ را در مقابله دوامدار با تغییر اقلیم باخته ایم».

به گفته سرمنشی ملل متحد، حالا درگیری بزرگ تنها نظامی و اقتصادی نیست.

وی اظهار داشت :«تقاضأ به همکاری بین المللی حفظ گردیده است، ما باید تصور خود را وسیعتر سازیم. ما در جهان با ارتباطات مشترک، به روش همه جانبه نیاز داریم. ما باید سیستم جهانی خود را به همکاری بین المللی مبدل نمایم.

گوترش، در مورد پاسخ جهانی به پیامدهای اجتماعی و اقتصادی پیامدهای کروناویروس گفت: "این به ما اجازه می دهد که باور کنیم که این واقعاً سخت ترین بحرانی است که از زمان جنگ جهانی دوم با آن روبرو شده ایم."

گفتنی است، شیوع ویروس کرونا در جهان از ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و اکنون به 200 کشور و منطقه سرایت پیدا کرده است.

در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به 785 هزار و 77 نفر رسیده است که از این تعداد 37 هزار و 815 نفر حان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала