غنی به هیئت مذاکره کننده: در روشنایی قانون اساسی با طالبان مذاکره کنید

© @https://twitter.com/ARG دیدار غنی با هیأت مذاکره‌کننده افغانستان
دیدار غنی  با هیأت مذاکره‌کننده افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور در دیدار با هیأت مذاکره‌کننده افغانستان از آنان خواسته که در روشنایی قانون اساسی و خواست‌های مردم افغانستان با طالبان مذاکره کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، در آستانۀ آغاز دور دوم مذاکرات صلح، رییس‌جمهور غنی پس از چاشت امروز یک‌شنبه با اعضای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان دیدار کرد.

آتش بس فوری محور گفتگوی تلفنی غنی و امیر قطر - اسپوتنیک افغانستان
آتش بس فوری محور گفتگوی تلفنی غنی و امیر قطر

رئیس جمهور در  این دیدار از هیأت مذاکره‌کننده افغانستان خواسته که در روشنایی قانون اساسی و خواست‌های مردم افغانستان با طالبان مذاکره کنند.

این هیئت قرار است فردا دوشنبه به قطر برود و به روز سه‌شنبه دور دوم مذاکرات صلح را با طالبان آغاز کند.

بربنیاد یک خبرنامۀ ارگ، رئیس جمهور در این دیدار گفته‌است که «دیدگاه‌ها و نظریات اقشار مختلف مردم افغانستان، مشوره‌های لویه جرگه مشورتی صلح و قانون اساسی، حدود صلاحیت‌ها و اجندای» هیئت مذاکره کننده را تعیین می‌کند.

رییس‌جمهور هم‌چنین افزوده‌است: «دولت و مردم افغانستان از شما حمایت می‌نمایند و توقع دارند که در روشنایی قانون اساسی و دیدگاه‌های مردم افغانستان به مذاکره بپردازید، تا این مذاکرات به موفقیت بیانجامد.»

در این دیدار، هیات مذاکره کنندۀ صلح از نظریات و تجارب رئیس جمهور در خصوص صلح قدردانی نموده، گفتند که این دیدگاه ها و تجارب، رهنمود خوبی برای ما در دور دوم مذاکرات خواهد بود.

 گروه طالبان نیز اعلام کرده‌اند که متعهد به آغاز مذاکرات در زمان تعیین‌شده در دوحه اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала