ارگ: عضویت خالد نور در هیات مذاکرات صلح لغو نشده است

© Photo / Tittwer account of Khalid Noorارگ: عضویت خالد نور در هیات مذاکرات صلح لغو نشده است
ارگ: عضویت خالد نور در هیات مذاکرات صلح لغو نشده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری، شایعاتی را رد می کند که گویا رئیس جمهور غنی، عضویت خالد نور را در هیئت مذاکراتی صلح جمهوری اسلامی افغانستان لغو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، ارگ ریاست جمهوری می گوید که هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان با طالبان، 21 عضو دارد که یکی از آنها، خالد نور فرزند عطا محمد نور رئیس اجرائیوی حزب جمعیت اسلامی می باشد.

احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عطامحمد نور تقاضای گفت‌وگوی تلفنی غنی را رد کرد

حدود یک هفته پیش (بتاریخ ۸ جدی)، امنیت ملی و لوی څارنوالی بطور مشترک، برادر وزیر صحت عامه و سه کارمند این وزارت را به جرم رشوه دستگیر کردند و بعد از آن (بتاریخ ۱۱ جدی)، رئیس جمهور، احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه را از سمتش برکنار کرد.

عطامحمد نور در این رابطه واکنش شدید نشان داد و با آن مخالفت کرد و بعداً شب گذشته در صفحۀ فیسبوک خود نوشته است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور، می خواست در مورد این مشکل، از طریق تیلیفون با وی صحبت کند؛ اما او خواست رئیس جمهور را نپذیرفته و به این شرط آماده به دیدار است که عثمانی به وظیفۀ خود باز گردد.

از روز گذشته، برخی افراد در صفحات فیسبوک خود نوشته اند که رئیس جمهور، در واکنش به مخالفت عطامحمد نور، عضویت خالد نور پسر عطامحمد نور در هیئت مذاکره کنندۀ صلح را لغو کرده است.

انجنیر محمود حیدری در فیسبوک خود نوشته است: "رئیس جمهور محمد اشرف غنی، در واکنش به اعتراض عطامحمد نور به برکناری وزیر صحت عامه و مخالفت وی در برابر اقدام ارگ ریاست جمهوری، عضویت خالد نور در هیات گفتگو کنندۀ صلح را لغو کرده است".

واکنش دوباره عطا محمد نور بخاطر برکناری وزیر صحت - اسپوتنیک افغانستان
واکنش دوباره عطا محمد نور به خاطر برکناری وزیر صحت

اما دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، اظهاراتی را بی اساس می داند که گویا عضویت خالد نور در هیات مذاکراتی صلح لغو شده است.

مولوی عطاءالله لودین ​​عضو هيات مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان نیز امروز، در کابل به خبرنگاران گفت که قرار است فردا خالد نور نيز همراه با هیئت مذاکراتی به قطر برود؛ زیرا در فهرست کسانی که به آنها تکت های پرواز به قطر گرفته شده است، نام خالد نور نیز موجود می شد.

پس از هشتاد روز بحث در قطر، هیات های مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، در مورد طرزالعمل مذاکرات صلح به توافق رسیدند و سپس برای مشوره با رهبران؛ گفتگوها را برای سه هفته به تعلیق در آوردند.

قرار است هیات جمهوری اسلامی افغانستان، دوشبنه (۱۵ جدی)، از کابل به دوحه سفر کنند و بتاریخ ۱۶ جدی، هیات های مذاکره کنندۀ هر دو طرف، روند دوم مذاکرات صلح را آغاز خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала