روسیه: نظریه "انحصار گرایی" آمریکا پذیرفتنی نیست

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد عواقب مخرب نظریه "منحصر به فرد بودن" ایالات متحده صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب اعلام کرد که ایالات متحده اکنون چندین سال است که برای قبولاندن نظریه «منحصر به فرد بودن خود» به جهانیان تلاش دارد.

این دیپلمات گفت: «یک قدرت هسته‌ای و قدرتی که در سال‌های اخیر برای قالب کردن نظریه "منحصر به فرد بودن خود" دست و پا زده است، از بسیاری از اسناد، پیمان‌ها، سازمان‌های بین المللی خارج شده است که برخی از آنها حتی در یک چارچوب قانونی بین‌المللی خاص شکل گرفته بودند. ایالات متحده با این اقدام به نوعی همه چیز را از بین برد. اکنون نیز ممکن است دولت جدید آمریکا به چیزی برگردد. ولی در هر صورت، مقامات ایالات متحده مردم کشورشان را طوری بار آورده‌اند که لازم نیست مدیون کسی باشند، نباید از کسی تبعیت کنند، حتی می‌توانند قوانین و حقوق بین‌المللی را نادیده بگیرند.»

Госсекретарь США Майк Помпео во время визита в Минск. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو روسیه را دشمن آمریکا نامید

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا طبق نظریه "انحصار گرایی" ، از بسیاری اسناد، پیمان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی خارج شده و بدین ترتیب به مردم خود یاد داده که می‌توانند حقوق دیگران و قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرند.

آمریکا در سال 2018، از یونسکو و از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحدخارج شد، بطور یکجانبه از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد.

 سپس در سال 2019 با خروج یکجانبه از پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر، باعث از بین رفتن این توافقنامه مهم راهبردی شد و سال 2020 هم از پیمان "آسمان باز" خارج شد. واشنگتن همچنین کناره گیری خود از همکاری با سازمان بهداشت جهانی را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در روزهای آخر سال 2020 نیز گفته بود که "روسیه هراسی" در ایالات متحده، به یکی از عوامل اصلی در مبارزات سیاسی داخلی این کشور تبدیل شده و رسانه‌های گروهی آمریکایی نیز نقش مهمی در ایجاد احساسات ضد روسی دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала