صالح: ادامه‌ کشتار، رسیدن به توافق صلح با طالبان را پیچیده‌تر کرده‌است

© Photo / شورای عالی مصالحه‌ٔ ملیامرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری در دومین نشست شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌گوید که ادامه کشتار و افزایش خشونت‌ها، رسیدن به توافق صلح با طالبان را پیچیده‌تر کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، دومین نشست شورای عالی مصالحه‌ی ملی امروز شنبه ششم جدی با اشتراک اعضای این شورا در قصر سپیدار برگزار شد.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در این نشست گفت که تغییر مکان نشست‌ها نباید باعث تاخیر در آغاز دور بعدی گفتگوها شود.

خودداری استانکزی به خاطر تعهد به طالبان از ارایه‌ ای جزییات گفت‌وگوهای صلح - اسپوتنیک افغانستان
خودداری استانکزی به خاطر تعهد به طالبان از ارایه‌ ای جزییات گفت‌وگوهای صلح

آقای عبدالله گفت که برای برقراری صلح ارداه‌ی قطعی و جدی در افغانستان وجود دارد و جامعه‌ی جهانی و کشورهای منطقه نیز از آن اعلام پشتیبانی کرده‌اند.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری در این نشست گفت که ادامه‌‌ی کشتار و افزایش خشونت‌ها، رسیدن به توافق صلح با طالبان را پیچیده‌تر کرده‌است

او افزود که بخش نظامی طالبان پیامی برای صلح از بخش سیاسی این گروه دریافت نکرده است، بل‌که «به آنان گفته شده که شما با کشتار کمک کرده می‌توانید نه با ادبیات صلح.»

عبدرب الرسول سیاف، از رهبران جهادی افغانستان در این نشست از همه خواست که هیات گفتگوکننده‌ی افغانستان را حمایت کنند. او گفت که هیات از همه افغانستان نماینده‌گی می‌کند و باید تلاش‌های فردی و حاشیه‌یی متوقف‌شود.

محمدیونس قانونی، عضو دیگر کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی در این نشست گفت که طرف‌های دولت افغانستان و طالبان به‌جای تقابل باید تمامی تلاش‌های شان را روی پیدا کردن راه‌حل برای بیرون‌رفت از چالش‌های کنونی متمرکز کنند.

محمدمعصوم استانکزی، رییس هیات گفتگوکننده‌ی دولت افغانستان نیز گفتگوهای صلح با طالبان را پرخم‌وپیچ خواند و گفت که هیات گفتگوکننده به مشوره‌ی دولت ضرورت دارد و مشوره‌ها را نیز در جریان گفتگوها جداً درنظر می‌گیرد.

قرار است دور بعدی گفتگوهای صلح در شانزدهم جدی از سر گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала