دریافت واکسین "اسپوتنیک V"؛ رئیس جمهور آرژانتین از پوتین تشکری کرد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر دریافت واکسین "اسپوتنیک V"؛ رئیس جمهور آرژانتین از پوتین تشکری کرد
دریافت واکسین اسپوتنیک V؛ رئیس جمهور آرژانتین از پوتین تشکری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آرژانتین از ولادیمیر پوتین و سازندگان واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک V" روسی سپاسگزاری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین از ولادیمیر پویتن، رئیس جمهور روسیه و سازندگان واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک V"، روسی بخاطر تحویل به جمهوری امریکایی جنوبی قدردانی کرد.

او در این خصوص در صفحه توییترش نگاشته است: "آرژانتین حالا واکسین کووید-19 دارد. اما از سازندگان واکسین "Sputnik V" و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از عزم و اراده ای که برای کشور ما نشان داده اند صمیمانه سپاسگزاریم. مسیر برای امید در حال بازشدن است، اما این بیماری همه گیر هنوز تمام نشده است. ما باید به مراقبت از خود ادامه دهیم".

واکسین Sputnik V توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی Gamaleya و با همکاری RDIF ساخته شده است. این واکسین بر اساس یک پلت فرم خوب مطالعه شده از ناقل آدنو ویروس انسانی ایجاد شده است؛ در تابستان دو مرحله تحقیق روی داوطلبان 18 تا 60 ساله را با موفقیت پشت سر گذاشت ، که در نهایت پاسخ ایمنی و آنتی بادی های SARS-CoV-2 را ایجاد کردند. وزارت صحت عامه واکسین را در اواسط ماه اگست ثبت کرد.

براساس تجزیه و تحلیل گزارشات در ایست بازرسی نهایی در مرحله سوم مطالعه کلینیکی پس از بازاریابی "Sputnik V" ، اثر واکسین 91.4 % و برای موارد شدید - بیش از 100 % است.

در روسیه ، واکسیناسیون مدنی از اوایل دیسامبر آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала