Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مسی از پله عبور کرد؛ رکورد بیشترین گل برای یک باشگاه از آنِ لئو

© REUTERS / Albert GeaИгрок ФК "Барселона" Лионель Месси во время празднования гола
Игрок ФК Барселона Лионель Месси во время празднования гола  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسی حالا صاحب یکی از دست نیافتنی ترین رکوردهای تاریخ فوتبال شده است، رکوردی که شاید تا سالها در اختیار خودش باشد و قطعا این که رکورد را از اسطوره ای نظیر پله گرفته برای خودش و بارسلونا افتخار بزرگی است.

به گزارش اسپوتنیک، لیونل مسی ستاره آرژانتینی پس از ثبت گل شماره 644 خود، رکورد تاریخ در زمینه تعداد گل برای یک تیم باشگاهی در تاریخ فوتبال را شکست و از رکورد 643 گل پله برای سانتوس عبور کرد.

​مسی حالا در صفحه اینستاگرام خود با بیش از 172 میلیون دنبال کننده پیامی به بهانه عبور از پله منتشر کرده است. لئو نوشته است:" زمانی که فوتبال را شروع کردم، هرگز به این که رکوردی را بشکنم، فکر نمی کردم، به خصوص شکستن رکوردی که تا امروز در اختیار پله بود. فقط می توانم از همه افرادی که در این سالها به من کمک کردند، تشکر کنم، از هم تیمی هایم تا خانواده ام، دوستانم و همه افرادی که هر روز از من حمایت می کنند، درود."

View this post on Instagram

A post shared by Leo Messi (@leomessi)

مسی فصل جاری را خوب شروع نکرده است اما در بازیهای اخیر گلهای مهمی را برای تیمش زده و امیدوار است که ورق را برگرداند و بتواند همچون فصل گذشته آقای گل لالیگا شود و البته در کنارش عناوین تیمی را کسب کند. در حال حاضر کسی نمی داند که مسی آخرین فصلش را در بارسلونا سپری می کند یا خیر.

مسی همچنان در جریان بازی بارسلونا و رئال وایادولید موفق شد پاس‌گل اول تیمش را برای لنگله بفرستد. این پاس‌گل باعث شد تا لیونل مسی بالاخره طلسم این فصل خود را شکسته و برای اولین بار در رقابت‌های این فصل لالیگا پاس گل بدهد.

 لیونل مسی در فصل گذشته‌ی لالیگا با دادن 21 پاس گل رکورد شکنی کرده بود، اما در این فصل از رقابت‌های لیگ اسپانیا هنوز موفق به دادن پاس‌گل نشده بود تا اینکه در بازی مقابل رئال وایادولید خوش درخشید و پاس‌گل اول تیمش را برای کلمنت لنگله فرستاد و او با ضربه‌ی سر دروازه را باز کرد تا لئو مسی بالاخره در این فصل از رقابت‌ها هم اولین پاس گلش را بدهد و به نوعی طلسمش بشکند.

​این پاس گل، 300امین پاس‌گل لیونل مسی در دوران حرفه‌ای او بود و به نوعی رکورد جدیدی را برای او ثبت کرد. بدین ترتیب، لئو مسی تاکنون 300 پاس‌گل در تمام دوران حرفه‌ای خود در بارسلونا و تیم ملی آرژانتین داده است و این فرصت را دارد که این رکورد را ارتقا بدهد و باید دید که تا پایان دوران فوتبالش به چه تعداد پاس‌گل خواهد رسید.

مسی مقابل رئال وایادولید عملکرد خوبی داشت و این عملکرد خوب می‌تواند باعث افزایش روحیه و درخشش او در بازی‌های بعدی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала