غنی: زندانیان طالب دیگر آزاد نخواهند شد

© @https://twitter.com/ARG_AFG/غنی: زندانیان طالب دیگر آزاد نخواهند شد
غنی: زندانیان طالب دیگر آزاد نخواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان گفته است که حکومت و مردم هیچ زندانی دیگر طالب را رها نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، محمد اشرف غنی احمدزی امروز پنجشنبه (27 قوس) در جریان سفر به ولایت کندهار تاکید کرده است که دیگر زندانیان طالبان از بند آزاد نخواهند شد.
آقای غنی گفت: "دولت و مردم افغانستان دیگر طالبان را آزاد نخواهند کرد، طالبان ابتدا باید آتش بس و با ادامه گفتگوهای صلح در قندهار موافقت کنند.

 استقبال پاکستان از فرمان رییس‌جمهور غنی در رابطه با رهایی زندانیان این کشور   - اسپوتنیک افغانستان
استقبال پاکستان از فرمان رییس‌جمهور غنی در رابطه با رهایی زندانیان این کشور

چند روز پیش گروه طالبان از آزادی 50 تن دیگر این گروه خبر داده بودند.
درعین حال «امین احمدی» عضو تیم مذاکره کننده دولت نیز فاش کرده بود که این تیم توافقنامه قطر را به عنوان مبنای مذاکرات بین‌الافغانی پذیرفته است.
پس از مطرح شدن مسئله آزادی زندانیان دیگر طالبان پارلمان و سنای افغانستان از تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان خواستند تا زمانی که این گروه برقراری آتش‌بس سراسری را نپذیرفته درباره طرح آزادی هفت هزار زندانی آن‌ها بحثی صورت نگیرد.
این درحالیست که راس ویلسون، کاردار سفارت آمریکا در کابل هفته گذشته گفته بود که طالبان خواستار آزادی 7 هزار زندانی دیگر این گروه شده است. این موضوع با مخالفت پارلمان و سنای افغانستان مواجه شد اما به تازگی منابع طالبان اعلام کردند که 50 زندانی دیگر این گروه از زندان بگرام آزاد شده است.
ویلسون چند روز پیش به رسانه‌ها گفت که گروه طالبان براساس توافقنامه قطر انتظار دارد که تا اواسط ماه جاری 7 هزار زندانی دیگر این گروه آزاد شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала