توافق عبدالله با غنی/ ترجیح می دهیم که دور بعدی مذاکرات در افغانستان برگزار شود

© Photo / Office of the National Reconciliation Council of the Islamic Republic of Afghanistan/FBعبدالله: رفتن به طرف صلح از همه قربانی می‌خواهد
عبدالله: رفتن به طرف صلح از همه قربانی می‌خواهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز می گوید، ترجیح می دهد که مراحل بعدی گفتگوهای صلح در داخل خاک افغانستان برگزار شود

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی می گوید، ترجیح می دهد که مراحل بعدی گفتگوهای صلح در داخل خاک افغانستان برگزار شود؛ اما بحث در مورد محل مذاکرات صلح نباید در شروع این مذاکرات تاخیر ایجاد کند.

رئیس‌جمهور غنی  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: مراحل بعدی مذاکرات صلح بهتر است در داخل کشور برگزار شود

عبدالله عبدالله که در افتتاح «سکرتریت ملی صلح» در کابل صحبت می کرد با تاکید به همه شمول بودن تیم مذاکراتی حکومت افزود که درمورد محل مذاکرات بحث خواهد شد و هیئت حکومت افغانستان، کشور خود را ترجیح می دهند؛ اما  نیاز است تا هردو جانب به یک توافق دست پیدا کنند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی یک بار دیگر با تاکید بر تامین آتش بس گفت که حفظ دستاوردها، در نظرداشتن حقوق اقلیت ها، زنان و حقوق بشر در توافقات صلح از نیاز های مردم افغانستان است.

این درحالیست که حکومت افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که باید مراحل بعدی مذاکرات در داخل افغانستان صورت بگیرد و هیئت طالبان نیز این امر را بپذیرند. به گفته حکومت اگر طالبان خواسته باشند، برای پیشبرد مذاکرات آنان در هیچ گوشه افغانستان مشکلی ندارند و آمادگی اش را نیز بر دوش می کشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала