واکنش روسیه به اتهام امریکا در خصوص حملات سایبری

© AFP 2023 / Shawn Thewواکنش روسیه به اتهام امریکا در خصوص حملات سایبری
واکنش روسیه به اتهام امریکا در خصوص حملات سایبری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه تلاش برخی رسانه های آمریكایی برای متهم كردن این کشور به حملات سایبری را محكوم كرد.

 به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده، تلاش رسانه های آمریكایی، برای متهم كردن روسیه به حملات هكری به ارگان های دولتی آمریكا را بی اساس خواند.

پیش ازاین برخی رسانه های آمریکایی از جمله واشنگتن پست، طی گزارشی مدعی شدند که هکرهای روسیه در حمله سایبری یکشنبه شب به وزارت خزانه داری آمریکا نقش دارند.

  منابع خبری گذشته، از حمله هکر‌ها به وزارت خزانه‌داری و اداره ملی اطلاعات و مخابرات آمریکا خبر دادند و گفته شد که این حمله به قدری جدی بود که شورای امنیت ملی فیصله کرد جلسه‌ای اضطراری برای آن تشکیل دهد.

ثبت سه میلیون حمله سایبری امریکا در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ثبت سه میلیون حمله سایبری امریکا در روسیه

در بیانیه سفارت روسیه که در صفحه فیسبوک این نهاد منتشر شده آمده است: "ما متوجه شدیم که برخی رسانه های آمریکایی مانند گذشته، برای متهم كردن روسیه به حملات هكری به ارگان های دولت آمریكا تلاش های بی اساس را انجام میدهند.

در بیانیه همچنین  گفته شده: "ما با مسئولیت پذیری اعلام می کنیم: حملات در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی کشور، منافع ملی آن و درک چگونگی ایجاد روابط بین کشورها مغایرت دارد، روسیه هرگزعملیات "تهاجمی" را در فضای مجازی انجام نمی دهد".

بیانیه می‌افزاید که فدراسیون روسیه در حال ترویج توافق نامه های دوجانبه و چند جانبه در مورد امنیت سایبری است. علاوه بر این ، سفارت ابتکار ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه را در مورد برنامه جامع اقدامات برای بازگرداندن همکاری روسیه و آمریکا در زمینه امنیت اطلاعات بین المللی یادآوری نموده است.

در این پیام آمده است: "ما در این مورد مانند سایر پیشنهادهای خود برای ایجاد یک گفتگوی سازنده و برابر بین دو کشور پاسخی از جانب واشنگتن دریافت نکرده ایم".

 این در حالی است که پیشتر وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای به این اتهامات واکنش نشان داد و آن را یک تلاش بی‌اساس دیگر از سوی رسانه‌های آمریکایی برای مقصر قلمداد کردن روسیه بابت حملات سایبری علیه آژانس‌های آمریکایی دانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала