اختیارات ترامپ برای خروج از افغانستان محدود شد

© REUTERS / Jonathan Ernst اختیارات ترامپ برای خروج از افغانستان محدود شد
  اختیارات ترامپ برای خروج از افغانستان محدود شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرح محدود شدن اختیارات ترامپ با 84 رأی موافق و 13 رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

به گزارش اسپوتنیک، کنگره آمریکا با اکثریت آرا طرحی را تصویب کرد که اختیارات ترامپ در بیرون بردن نیروهای‌ آمریکایی از افغانستان و آلمان را محدود خواهد کرد.

این لایحه که ترامپ و برخی از جمهوری‌خواهان با آن مخالف بودند، با 84 رای موافق در برابر 13 رای مخالف تصویب شد.

این لایحه، خواهان بررسی‌های بیشتر از سوی امریکا پیش از خروج نیروهای این کشور از افغانستان و آلمان است و نیز دستمزد سربازان ارتش امریکا را افزایش می‌دهد و بر مدرن‌تر شدن تجهیزات آنان تاکید می‌ورزد.

Конгресс США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
اقدامات کنگره آمریکا برای جلوگیری از "خروج عجولانه" نظامیان از افغانستان

این لایحه تأکید شده‌است که رییس‌جمهور ترامپ روند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان را مشروط به اوضاع افغانستان تنظیم کند.

قانون آمریکا به‌گونه‌یی است که حتا اگر رییس‌جمهور ایالات متحده تصمیم بر رد این لایحه بگیرد کانگرس صلاحیت لغو چنین تصمیم را خواهد داشت.

هواداران ترامپ با محدود شدن صلاحیت‌های رییس جمهور در خروج نیروها از افغانستان و آلمان مخالفت شدید داشتند.

ایالات متحده می‌خواهد که به دستور ترامپ، تا نیمه ماه آینده میلادی، شمار نیروهای امریکایی را در افغانستان به دو هزار و 500 نفر کاهش دهد.

پیش از این، کمیتۀ تسلحیاتی مجلس نمایندگان امریکا طرحی را تصویب کرده‌است که بربنیاد آن خروج این چهار هزار نظامی امریکایی تا پایان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده محدود شده‌است.

بربنیاد توافق‌نامۀ صلح آمریکا با طالبان، روند بیرون شدن سربازان آمریکایی باید درماه می تکمیل شود، اما برخی از قانون‌گذاران آمریکایی می‌گویند که طالبان به بسیاری از وعده‌های شان از جمله کاهش خشونت‌ها و قطع رابطه با القاعده عمل نکرده‌اند و نباید خروج از افغانستان شتاب‌زده باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала