پاسخ تلافی جویانه چین علیه مقام های دیپلماتیک آمریکا

© AP Photo / Ng Han Guanپاسخ تلافی جویانه چین علیه مقام های دیپلماتیک آمریکا
پاسخ تلافی جویانه چین علیه مقام های دیپلماتیک آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین ، در واکنش به مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور در مورد هنگ کنگ معافیت ویزا برای دیپلمات‌های آمریکایی را لغو کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، زارت امور خارجه چین اعلام کرد که در واکنش به تحریم مقامات حزب کمونیست چین توسط آمریکا، پکن معافیت ویزا برای دارندگان پاسپورت های دیپلماتیک آمریکا را که از هنگ کنگ و ماکائو بازدید کنند لغو می کند.

هوآ چون اینگ، سخنگوی وزارت امورر خارجه چین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پکن گفت: این تحریم ها علیه مقامات آمریکا از جمله کاخ سفید، اعضای کنگره  و کارکنان سازمان های غیردولتی و همچنین اعضای خانواده آنها اعمال خواهد شد.

هنگ کنگ: تحریم های اخیر آمریکا مسخره و شرم‌آور است - اسپوتنیک افغانستان
هنگ کنگ: تحریم های اخیر آمریکا مسخره و شرم‌آور است

وی بار دیگر از واشنگتن خواست تا مداخله در امور هنگ کنگ را متوقف کند و از مداخله در امور داخلی چین دست بردارد.

پیش از این وزارت مالیه آمریکا از اعمال تحریم علیه 14 عضو کنگره ملی خلق چین بر سر هنگ کنگ خبر داده بود. این تحریم ها به معنای توقیف اموال و وجوه بانکی موجود در این لیست در ایالات متحده و همچنین ممنوعیت تجارت شهروندان آمریکایی با آنها است. علاوه بر این ، همانطور که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در رابطه با اعمال تحریم ها گفت ، افراد در لیست تحریم ها و بستگان آنها از ورود به ایالات متحده منع می شود.

گفتنی است که مقامات امنیتی و خارجی دولت آمریکا، چین را بزرگترین تهدید خود می‌دانند و در تلاش هستند به هر شکل ممکن مانع از پیشرفت اقتصادی این کشور آسیایی شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала