کشف مکان مناسب برای حیات فرازمینی ها در مریخ

CC0 / Pixabay/Aynur_zakirov / Марс
Марс - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی در تحقیقات اخیر خود به وجود آب‌های زیرزمینی در کره مریخ تأکید دارند که دلیلی بر موجودیت حیات فرازمینی ها در این سیاره تلقی شده می‌تواند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه راتگرز در ایالات متحده مکان‌هایی را در مریخ کشف کردند که در گذشته هنگام موجودیت آب دراین سیاره  می‌توانست مکان مناسب برای حیات فرازمینی ها باشد.

گفته می شود که درآن زمان  خورشید سردتر و از روشنایی کمتری برخوردار بود ، بنابراین سطح این سیاره احتمالاً برای موجودات زنده مناسب نبود.

نتایج این تحقیق دانشمندان آمریکایی در مجله علمی  Science Alertمنتشر شده است.

به گفته محققان ، حتی اگر مریخ جو متراکمی با محتوای زیاد دی اکسید کربن و بخار آب داشته باشد، آب و هوای این سیاره به اندازه کافی مرطوب و گرم نیست. با این حال ، حیات می توانست در زیر سطح سیاره و به کمک گرمای منابع زمین وجود داشته باشد.

This composite image made from a series of June 15, 2018 photos shows a self-portrait of NASA's Curiosity Mars rover in the Gale Crater - اسپوتنیک افغانستان
کشف "خشت های حیات" در مریخ

این امر نظریه ضعیف در مورد خورشید جوان را برطرف می کند. بر طبق این نظریه وجود آب مایع در منظومه شمسی با این واقعیت که حدود چهار میلیارد سال پیش که 30 درصد نور خورشید کمتر از امروز بوده است، مغایرت دارد.

در حدود 4 میلیارد سال پیش، مریخ نیز درست مانند  زمین سیاره ای گرم و بارانی بود. آب مایع در رودخانه های طویلی که در سطح مریخ جریان داشتند و به دریاهای کم عمق ختم می شدند جاری بود. لایه از اتمسفر (جو) سیاره را پوشانده و آنرا گرم نگه می داشت و اثرات شهاب سنگ گرمای بیشتری ایجاد می کرد.

علاوه بر این، بر طبق باور برخی دانشمندان و نیز نتایج بدست آمده از تحقیقات آنها تا به امروز، برخی از گونه های حیات میکروبی و باکتری ها و حتی بالاتر از آن در مریخ وجود داشته واین در حالی بود که این گونه های حیات در حال رشد و تکامل بودند.

آب‌های زیرزمینی شواهدی قوی برای همبستگی گذشته بین مریخ و زمین هستند و این نشان می‌دهد که این سیارات تا حدی مشابه همدیگر هستند و این منبع عمیق که آب‌های زیرزمینی شواهد قانع کننده‌ای از شباهت‌ها بین دو سیاره است همچنین نشان می‌دهد که هر دو سیاره ممکن است دوره‌های مرطوبی را برای ایجاد یک چنین سیستم فعال آب زیرزمینی داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала