پیامدهای دراز مدت ویروس کرونا برای یک سوم بیماران

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر پیامدهای دراز مدت ویروس کرونا برای یک سوم بیماران
پیامدهای دراز مدت ویروس کرونا برای یک سوم بیماران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص ویروس شناسی از پیامد های ناگوار ویروس کرونا در نزد یک سوم بیماران پس از بهبودی از این ویروس خطرناک صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سیلوسترو اسکوتی، دبیرکل فدراسیون پزشکان عمومی ایتالیا  Fimmg) ) اظهار داشت: سندرم‌های مختلف ویروس کرونا ، پس از بهبودی نزد حدود یک سوم بیماران سابق باقی می‌ماند.

آیا عوارض ویروس کرونا تا آخر عمر باقی می‌ماند؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا عوارض ویروس کرونا تا آخر عمر باقی می‌ماند؟

متخصص گفت: "اولتر از همه، بیماران سابق باید به دو گروه تقسیم شوند – در نزد شماری ازاین بیماران، ویروس آسیب جدی به اندام های تنفسی آنها وارد کرد و  باعث شد که فرد مبتلا در بیمارستان بستری شود و در آنجا تحت درمان جدی حتا تا سرحد متصل شدن به دستگاه تنفس مصنوعی قرار گیرد. آنها  پس از مرخصی از بیمارستان برای مدت زیادی نیاز به توانبخشی و بازگرداندن عملکردهای تنفسی دارند".

به گفته این متخصص، گروه دوم کسانی بودند که نوع خفیف تری از عفونت را تجربه کردند. زمان بهبودی این افراد ا اغلب به سن بستگی داشت. اما حتی در این گروه ، سندرم های پس از کووید وجود دارد که در میان آنها متخصص به عنوان مثال ضعف و مشکلات روانی را یادآوری نمود.

پزشکان کشورهای مختلف در همان آغاز گسترش  COVID-19 مشاهده کردند که این ویروس نه تنها بر مجاری تنفسی و ریه‌ها بلکه بر سیستم عصبی مرکزی و مغز نیز تأثیر می گذارد.

وی گفت: "به تدریج، ما متوجه تأثیر ویروس نه تنها بر روی ریه ها ، بلکه همچنین بر روی مغز ، کلیه ها ، کبد و قلب می‌شویم. پزشکان در این مورد باید به خاطر داشته باشند که در آینده بیمار ممکن است عوارض مرتبط با این اندام ها را تجربه کند. ما هنوز تعیین نکرده ایم آیا  موارد حملات قلبی ، سکته مغزی ، بیماری های کلیوی در بین این بیماران افزایش یافته است یا خیر".

به گفته وی، 15 درصد بیماران نیاز به نظارت طولانی مدت بر علائم پس از ابتلا را دارند.

وی ادامه داد: در واقع برگشت به وضعیت عادی فیزیکی و شغلی برای عده ای از مبتلایان به COVID-19 طولانی تر از حد انتظار است. کاهش یا پیشگیری از این مشکلات و برگشت به زندگی نرمال بستگی به علل زمینه ای آن دارد. در این خصوص می توان عوامل مختلفی از جمله عوارض طبی و طولانی مدت کرونا را مطرح کرد. این مشکلات می تواند هزینه های اقتصادی و فشار های بیشتری را برفرد و سیستم بهداشت و درمان کشور ها وارد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала