کنگره آمریکا فروش اسلحه به تركیه را مسدود می كند

© Photo / Pixabay / MotionStudiosЗдание Конгресса США на Капитолийском холме в Вашингтоне
Здание Конгресса США на Капитолийском холме в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در وزارت امور خارجه آمریکا گفتند که كنگره فروش اسلحه به تركیه را مسدود می كند.

به گزارش اسپوتنیک، کنگره آمریکا مانع از فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکایی به ترکیه شده است.

این مطلب را کلارک کوپر، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور نظامی و سیاسی، در کنفرانس مطبوعاتی که به روز جمعه برگزار شد، تأیید کرد.

این مقام آمریکایی به طور خلاصه گفت: "كنگره فروش اسلحه به تركیه را مسدود می كند، اما جزئیات بیشتر در این مورد ارایه نکرد.

کنگره آمریکا: ترامپ طرح خروج نیروها از افغانستان را به مجلس ارایه نکرده‌ - اسپوتنیک افغانستان
کنگره آمریکا: ترامپ طرح خروج نیروها از افغانستان را به مجلس ارایه نکرده‌

پیشتر در ماه آگست ، هفته نامه دفاعي آمريكا گزارش داد كه قوه مقننه آمريكا به طور پنهاني از اجراي تمام قراردادهاي عمده فروش سلاح و تجهيزات نظامي توسط واشنگتن به انقزه براي مدت حدود دو سال جلوگيري كرده است.

 در بیانیه وزارت خارجه آمده است که اعضای کنگره در تلاش برای ایجاد فشار اضافی بر ترکیه می باشند، تا این کشور را مجبور به ترک خریداری سیستم های موشکی ضد هوایی S-400  کنند که قبلاً از روسیه خریداری شده بود.

پیش از این تحویل سیستم موشك های ضد هوایی روسی اس-400 به ترکیه در اواسط ماه جون سال 2019، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و امریکا شد. واشنگتن خواستار لغو معامله فروش سامانه دفاعی "پاتریوت" و لغو فروش جنگنده ها اف-35 به این ترکیه شد. انقره از امتیاز دادن به امریکا خودداری کرد. قابل یادآوری‌ست، که در سپتامبر سال 2017 ، فدراسیون روسیه قراردادی را برای عرضه اس-400 با ترکیه امضا شده اعلام کرد، که هزینه آن 2.5 میلیارد دالر است. نخستین تحویل ها از 12 جولای 2019 آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала