خرابکاری های بدخواهان خللی در مناسبات ایران و افغانستان ایجاد نمی‌کند

© K. Bezhanخرابکاری های بدخواهان خللی در مناسبات ایران و افغانستان ایجاد نمی‌کند
خرابکاری های بدخواهان خللی در مناسبات ایران و افغانستان ایجاد نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت ایران در کابل نوشت، که تردیدی نیست مناسبات دو کشور برادر و همسایه بر اصول و پایه‌های محکمی استوار است که خرابکاری های بدخواهان خللی در استحکام آن به وجود نیاورده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران: مقام های افغانستان در نشر اخبار بیشتر دقت کنند - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی وزارت خارجه ایران: مقام های افغانستان در نشر اخبار بیشتر دقت کنند
به گزارش اسپوتنیک، سفارت ایران در کابل در پی انتشار ویدئوهایی روزهای گذشته در فضای مجازی که در آن شماری به دست چند نفر مورد لت و کوب قرار گرفته و منتسب به برادران افغانستانی است، بیانیه‌ای را صادر کرد.

سفارت ایران در کابل در پی انتشار دو ویدئو با موضوع لت و کوب شهروندان افغانستانی در ایران و متعاقب آن صدور بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان مبنی بر پیگیری این امر، اعلام کرد بلافاصله تحقیقات فنی گسترده‌ای توسط نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه ایران در این رابطه آغاز و مشخص گردید که با نهایت تاسف عواملی در داخل افغانستان با هدف تخریب روابط و ایجاد تنش‌های مقطعی در مناسبات دو کشور؛ اقدام به پخش این ویدئوها که یکی مربوط به کشوری بجز ایران و دیگری مربوط به پنج سال پیش می‌باشد، نموده‌اند.

در بیانیه سفارت ایران در کابل آمده است که تردیدی نیست مناسبات دو کشور برادر و همسایه بر اصول و پایه‌های محکمی استوار است که اقدامات بدخواهان خللی در استحکام آن به وجود نیاورده و بالعکس موجب هشیاری بیش از پیش مقامات دو کشور در برخورد با عوامل ایجاد جنگ روانی و بازی‌های تبلیغاتی در آینده خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که پس از انتشار این ویدئو نیروی انتظامی ایران اعلام کرد انتشار تصاویری از اهانت به براداران افغانستانی در فضای مجازی باعث آزردگی خاطر همه هموطنان ایرانی شد و نیروی انتظامی ایران وظیفه خود دانست رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

بر اساس اعلام نیروی انظامی جمهوری اسلامی ایران، بررسی های فنی حاکی از آن است که فیلم منتشر شده در فضای مجازی در کشور ایران اتفاق نیفتاده و نیروی انتظامی قویا این موضوع را که در ایران اسلامی چنین رفتاری با برادران مسلمان افغانستانی رخ داده باشد، تکذیب می‌کند.

همچنین به‌دنبال این موضوع، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز مقامات مسئول دولت این کشور را به دقت بیشتر در نشر اخبار و عدم تعجیل در صدور بیانیه‌های رسمی دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: زمانی که قرار است در روزهای آینده خط آهن خواف - هرات به عنوان نماد یکی از بزرگترین همکاری‌های فیمابین از سوی روسای جمهور دو کشور افتتاح شود، مراقبت از اقدامات ‌مشکوک بدخواهان روابط، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است، که در پی انتشار این ویدئوها در فضای مجازی وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که در این باره تحقیقات لازم را انجام می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала