نخستین محموله مواد صادراتی ایران توسط قطار وارد افغانستان شد

© Photo / AfghanistanRailwayAuthorityنخستین محموله مواد صادراتی ایران توسط قطار وارد افغانستان شد
نخستین محموله مواد صادراتی ایران توسط قطار وارد افغانستان شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره مستقل خط آهن افغانستان می‌گوید که نخستین محموله صادراتی ایران توسط قطار وارد افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، اداره مستقل خط آهن افغانستان با نشر خبری می‌گوید که نخستین قطار آزمایشی باربری از طریق خط آهن خواف – هرات به روز چهارشنبه (12 قوس) از ایران وارد افغانستان شد.

در خبرنامه آمده است: این قطار هفت واگونه محمولۀ بیش از 5 صد تُن سمنت تجارتی را از مبدأ (ایران) موفقانه به مقصد رسانده و در ایستگاه خط آهن روزنگ ولایت هرات تخلیه گردید.

خبرنامه می‌افزاید که برای دومین‌بار یک قطار مسافربری، حامل هیأت تخنیکی ایران برای بررسی خط آهن هرات – خواف نیز وارد افغانستان شد و پس از اتمام نشست مقامات دو کشور، دو باره به ایران بازگشت.

اداره مستقل خط آهن افغانستان می‌گوید که هیأت‌های دو طرف آخرین بررسی‌های خویش جهت بهره‌برداری قطعه سوم خط آهن هرات- خواف را انجام داده و قرار است که تا چند روز دیگر این پروژه توسط مقام‌های عالی‌رتبه دو کشور افتتاح شود.

خط آهن هرات- خواف یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اتصال منطقوی است که افغانستان از طریق آن به بندرهای آبی و شبکه خط آهن ایران، ترکیه و اروپا وصل می‌شود.

انتظار می‌رود که سالانه هزاران تُن اموال تجارتی از طریق این خط آهن انتقال یابد و هم‌چنان در نظر است که به هدف ترانسپورت مسافری نیز از آن استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала