آمریکا: طالبان به تعهدات توافق‌نامه صلح پابند نبوده‌اند

© AP Photo / LM Oteroآمریکا: طالبان به تعهدات توافق‌نامه صلح پابند نبوده‌اند
آمریکا: طالبان به تعهدات توافق‌نامه صلح پابند نبوده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده آمریکا در ناتو می‌گوید طالبان به تعهدات شان در توافقنامه صلح قطر عمل نکردند.

به گزارش اسپوتنیک، کی بلی هاچسون، نماینده دائم آمریکا در ناتو درباره روند صلح افغانستان گفت که طالبان نسبت به تعهداتش در توافقنامه صلح با آمریکا پایبند نیست و خواستار جدیت این گروه در روند صلح شد.

هاچسون گفت: «ما هرگز فکر نمی‌کردیم که روند صلح آسان باشد و واضح است که چنین نبوده است؛ ما فکر نمی‌کنیم که طالبان به تعهدات خود در این توافقنامه عمل کرده است، سطح خشونت بسیار بالا است و مردم و نیروهای افغان هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده‌اند».

 طالبان: آمریکا به بهانه داعش مواضع ما را هدف قرار می‌داد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: آمریکا به بهانه داعش بارها مواضع ما را هدف قرار داد

به گفته وی، مقامات امریکایی افزایش حملات تروریستی و خشونت در افغانستان را از دلایل عدم پابندی طالبان به توافق‌نامه صلح می‌دانند .

وی افزود: «ما طالبان را تشویق می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که اگر خواستار یک افغانستان صلح‌آمیز باشد باید به وعده خود عمل کند، خشونت را متوقف کرده و آتش‌بس را بپذیرد».

نماینده آمریکا در ناتو درباره احتمال معکوس کردن روند کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان توسط دولت بایدن نیز اظهارداشت که دولت آینده می‌تواند در این باره تصمیم بگیرد.

پیش از این محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تاکید کرده بود که توافقنامه قطر نه با دونالد ترامپ بلکه با دولت آمریکا انجام شد و بنابراین دولت بایدن نیز باید به آن احترام بگذارد.

وی همچنین تصریح کرد که اگر دولت بایدن این توافقنامه را نپذیرد جنگ ما علیه آمریکا از سر گرفته خواهد شد و تا خروج آنها ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала