ایران: دستگاه‌های اطلاعاتی ما از محل ترور فخری‌زاده خبر داشتند

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: دستگاه‌های اطلاعاتی ما از محل ترور فخری‌زاده خبر داشتند
 ایران: دستگاه‌های اطلاعاتی ما از محل ترور فخری‌زاده خبر داشتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی ما از محل ترور فخری‌زاده خبر داشتند، اما دشمن حرفه‌ای عمل کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در حاشیه مراسم تدفین محسن فخری زاده در امامزاده صالح تهران گفت که همۀ دستگاه ها و سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران به دقت از محل ترور محسن فخری زاده اطلاع داشتند، اما متأسفانه دشمن به شیوه ای حرفه ای و تخصصی موفق به ترور فخری زاده شد.

  علی شمخانی: 13 سناریوی انتقام‌جویانه علیه آمریکا داریم - اسپوتنیک افغانستان
علی شمخانی: 13 سناریوی انتقام‌جویانه علیه آمریکا داریم

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت : "دستگاه ها و سیستم های اطلاعاتی ایران به این اطلاع رسیدند که ایشان محسن فخری زاده هدف است و در همین نقطه‌ای که  ایشان به شهادت رسید قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد و به همین خاطر تمهیدات ایمنی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت." ولی به اعتراف علی شمخانی، برغم آگاهی دستگاه‌های اطلاعاتی از طرح و محل دقیق ترور محسن فخری زاده، "این بار دشمن از سبک و شیوه ای کاملاً حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد".

علی شمخانی در جای دیگری از سخنان خود تصریح کرد که "سیستم های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال بروز حادثه برای ایشان و محل بروز احتمالی حادثه را پیش بینی کرده بودند. اما،متأسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند."

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در پایان "به طور قطع" اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران "فخری زاده های دیگری دارد" و به گفتۀ او "دشمنان هرگز قادر نیستند توان علمی فخری زاده ها را از جوانان" بگیرند. با این حال، علی شمخانی تلویحاً اعتراف کرد که قتل محسن فخری زاده این توان را با تأخیر روبرو ساخته است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала