صالح: 11 طالب داعشی در کابل دستگیر شدند

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که در 48 ساعت گذشته، نیروهای ریاست امنیت ملی کابل توانسته‌اند، یازده نفر از اعضای گروه طالبان و طالبان داعشی را دستگیر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری،  امروز شنبه (8 قوس) در صفحۀ فیسبوکش نوشته: از مجموع 3700 فرد متهم به ارتکاب جرایم، تاکنون تنها 900 نفرشان بازداشت شده‌اند. او از مردم خواسته است که در بازداشت این افراد با پولیس همکاری کنند.

معاون اول ریاست‌جمهوری  همچنین گفته است ظرف دو روز گذشته ، نیروهای ریاست امنیت ملی کابل موفق شدند، 11 نفر از اعضای گروه طالبان و طالبان داعشی را بازداشت کنند.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: داکتری که بر پسر 10 ساله بیمار تجاوز جنسی کرده بود، بازداشت شد

وی افزوده است: " در بین این یازده نفر یک جوان زیر سن به اسم ادریس شامل است که طالبان او را تشویق به انتحار کرده و آماده ساخته بودند".

وی افزوده:" خوشبختانه از یک فاجعه جلوگیری گردید. پدر ادریس به جرم پنهان نمودن عضویت پسرش در هسته انتحاری‌های طالبان نیز دستگیر گردید. این خانواده در حوزه پنجم زندگی می‌کنند".

او در مورد حملات راکتی چند روز پیش بر بخش‌هایی از شهر کابل نیز گفته است که به سرنخ‌های ضعیف دست یافته‌اند و هر زمانی‌که پیشرفتی صورت گرفت، با مردم شریک خواهد کرد.

معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفته که ریاست امنیت ملی کابل بازهم از من برای دو روز دیگر وقت خواستند که نظر نهایی خود را راجع به قضیه دانشگاه کابل بدهند. آنها باور دارند که می‌توانند قضیه را انکشاف بدهند.

آقای صالح گفته که تعهد من به مردم افغانستان این است که ازین به بعد دوسیه‌هایی که تکمیل می‌گردند دیگر محرمیت نمی‌داشته باشند و بدون سانسور در اختیار مردم قرار خواهند گرفت. مردم حق دارند معلومات اساسی راجعه به تروریزم و جنایتی که طالبان و دیگران انجام می‌دهند داشته باشند.

 این اظهارات آقای صالح در حالی مطرح می‌شود که صبح امروز، دو انفجار پی‌هم در مربوطات حوزه ششم و یازده امنیتی شهر کابل رخ داد که در نتیجه آن دستکم 7 نفر زخمی شدند. در این اواخر انفجارهای ناشی از ماین‌های مقناطیسی در شهر کابل افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала