کنایه صالح به نور: دندان‌هایم را خوب مراقبت می‌کنم

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند
امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری به انتقاد عطامحمد نور، والی پیشین بلخ از عمل‌کردهایش پاسخ داده است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز (4قوس) در یادداشتی در حساب فیسبوک خود در پاسخ به انتقادها و هشدارهای عطامحمد نور به «شوخی و جدی» نوشته است: «دندان‌هایم را زیاد مراقبت می‌نمایم».

 عطامحمد نور سال‌ها پیش عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی پیشین و رئیس شورای عالی مصالحه‌ی ملی کنونی را به کشیدن دندان‌هایش تهدید کرده بود.

عطامحمد نور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، «میثاق امنیتی» را مبهم خوانده و آن طرحی برای تضعیف مجاهدان و حریفان عنوان کرده است. طبق اطلاعات نور، در ضمایم این سند نام‌های افراد متنفذ، بزرگان، فرماندهان جهادی و کسانی که با طالبان می‌جنگند، گنجانیده شده است.

 عطامحمد نور: اگر بار دیگر مجبور شویم در برابر طالبان می‌جنگیم - اسپوتنیک افغانستان
عطامحمد نور: اگر بار دیگر مجبور شویم در برابر طالبان می‌جنگیم

نور هم‌چنان عمل‌کرد امرالله صالح را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که او به کارهای «کوچک» مصروف شده است.

والی پیشین بلخ در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اتهام وارد کرده است که مجریان طرح میثاق امنیتی که مبتکر آن امرالله صالح است، از بین اعضای نهاد روند سبز انتخاب شده‌ و یا افراد مجبور به عضویت در این روند شده‌اند. روند سبز یا «رسا» متعلق به امرالله صالح است.

عطامحمد نور هشدار داده است که اگر وضعیت ادامه پیدا کند او و جمعی از مجاهدان که اکنون در کنار نیروهای امنیتی می‌جنگند، علیه طرح‌های صالح خواهند ایستاد.

امرالله صالح اما در پاسخ به نگرانی عطامحمد نور گفته است که میثاق امنیتی سند محرم نیست و از مقام ولایت بلخ می‌خواهد که این سند را با همه نهادهای دولتی و غیردولتی در میان بگذارد.

 صالح گفته است که میثاق امنیتی فهرست آدم‌هایی است که در انواع فعالیت‌های ضد نظم‌عامه از جمله باج‌گیری، زورگویی و غصب زمین دست دارند.

معاون اول ریاست جمهوری از جانب دیگر گفته است که پاک‌کاری «بندر حیرتان» از وجود «مأموران موریانه‌صفت» که سال‌ها است نظام مالی کشور را از درون ضعیف و پوسیده کرده‌اند، نیز شامل کار است.

صالح می‌گوید که روی پرونده حیرتان پرونده ضخیم اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد، کدام حلقات چه مقدار امکانات ملت را ماهانه حیف‌ومیل می‌کنند. امرالله صالح پرسیده است که مجاهدان چرا باید مانع مهار باج‌گیری و غصب شوند؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала