احتمال انتصاب یک زن به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisاحتمال انتصاب یک زن به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل
احتمال انتصاب یک زن به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع خبری آمریکا از احتمال انتخاب «لیندا توماس گرینفیلد» به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در دولت جدید ایالات متحده خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، CBS News به نقل از منابع معتبر می‌نویسد: جو بایدن، که طبق گزارش رسانه ها، به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شده است، می خواهد لیندا توماس-گرینفیلد را برای پست نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل معرفی کند.

لیندا توماس گرینفیلد از سال 2013 تا 2017 به عنوان دستیار وزیر‌ خارجه آمریکا در آفریقا در زمان اوباما خدمت می‌کرد. وی در جریان حوادث پر فراز و نشیب مانند شیوع عظیم ابولا در غرب آفریقا، اجرای سیاست آمریکا در قبال آفریقای جنوب صحرا را به عهده داشت.

نامزدهای پست وزارت خارجه در کابینه بایدن - اسپوتنیک افغانستان
نامزدهای پست وزارت خارجه در کابینه بایدن

این خبر اولین بار توسط آکسیوس منتشر شد و این نشریه انتصاب لیندا توماس گرینفیلد، یک زن سیاه پوست را که دارای یک پست عالی دیپلماتیک در دولت رئیس‌جمهور سابق، بود تعهد بایدن برای انتخاب یک کابینه از افراد متنوع دانست.

پیشتر بلومبرگ گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، مشاور قدیمی خود "آنتونی بلینکن" را به عنوان وزیر خارجه دولت جدید آمریکا در نظر گرفته است.

هم‌چنین بنا به گفته دو تن از افرادی که صاحب اطلاع خوانده شده‌اند، "جک سالیوان"، یکی از نزدیک‌ترین مشاوران هیلاری کلینتون، به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن در نظر گرفته شده است.

قبلاً گفته شد که که معرفی اعضای کابینه در روز سه شنبه انجام می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала