مشاور ترامپ: رئیس جمهور به قول خود برای بازگرداندن نظامیان به خانه عمل می‌کند

© AP Photo / Aijaz Rahiمشاور ترامپ: رئیس جمهور به قول خود برای بازگرداندن نظامیان ما به خانه عمل می‌کند
مشاور ترامپ: رئیس جمهور به قول خود برای بازگرداندن نظامیان ما به خانه عمل می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ همانطور که پیش‌تر قول داده بود بازگشت نظامیان آمریکایی به خانه را عملی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا از عقب نشینی نیرو‌های این کشور از افغانستان و عراق خبر داد.

اوبراین گفت: چهار سال پیش رئیس جمهور ترامپ قول متوقف کردن جنگ‌های بی پایان آمریکا را داد و وارد کارزار انتخاباتی شد. امروز در پنتاگون اعلام شد رئیس جمهور به این قول خود به مردم آمریکا وفا می‌کند.

غنی - اسپوتنیک افغانستان
کاهش نیرو ها/ رئیس جمهور غنی با وزیر دفاع آمریکا گفتگو کرد

وی افزود: لحظاتی پیش میلر، سرپرست وزارت دفاع، کاهش عمده نیرو‌ها را در افغانستان و عراق اعلام کرد. از 15 جنوری 2021 نیرو‌های آمریکایی در هر دو کشور به 2500 نفر کاهش می‌یابد. این نیرو‌ها از سفارتخانه‌های ما و سایر نهاد‌های دولت آمریکا دفاع می‌کنند و همچنین کار‌های مهمی را در این کشور‌ها انجام می‌دهند. آن‌ها متحدان آمریکایی ما را در مأموریت‌های مهم خود در این کشور‌ها توانمند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

رابرت اوبراین افزود آن‌ها از دیپلمات‌های ما دفاع می‌کنند و قدرت بازدارندگی را در برابر دشمنانمان حفظ می‌کنند. تا ماه مه، رئیس جمهور ترامپ امیدوار است همه آن‌ها با خیال راحت و به طور کامل به خانه خود برگردند.

شایان ذکر است که پیشتر پنتاگون برنامه خروج حدود نیمی از سربازان آمریکایی از افغانستان و 500 سرباز را از عراق تا اواسط جنوری سال آینده میلادی براساس دستور دونالد ترمپ، رییس جمهور این کشور اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала