تاکید اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی بر آتش‌بس فوری در افغانستان

© Photo / Pixabay تاکید اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی بر آتش‌بس فوری در افغانستان
  
 تاکید اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی بر آتش‌بس فوری در افغانستان
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا و 5 کشور آسیای مرکزی در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که برای پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان باید آتش‌بس فوری در این کشور برقرار شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزاری خارجه قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان و نیز معاون اول وزیر خارجه قرقیزستان و نیز نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و معاون رئیس کمیسیون اروپا و کمیساریای اروپا برای مشارکت‌های بین المللی در یک نشست مشترک خواستار برقراری آتش‌بس فوری در افغانستان شدند.

نگرانی اتحادیه اروپا از افزایش فساد گسترده در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی اتحادیه اروپا از افزایش "فساد گسترده" در افغانستان

براساس بیانیه منتشر شده توسط اتحادیه اروپا، شرکت‌کنندگان توافق کردند که آتش‌بس کامل و فوری برای پیشبرد روند مذاکرات بین‌الافغانی لازم است و افغانستان صلح‌آمیز، مرفه و عاری از تروریسم برای توسعه همه منطقه ضروری است.

این بیانیه می‌افزاید: در این زمینه، شرکت‌کنندگان بار دیگر بر تعهد مشترک خود برای تقویت همکاری‌ها برای پیشبرد روند صلح فراگیر، حقوق بشر و توسعه پایدار در افغانستان تاکید کردند.

رولاند کوبیا، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در واکنش به این بیانیه گفت: همه 5 کشور آسیای مرکزی به همراه اتحادیه اروپا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در افغانستان شدند، این یک گام بزرگ رو به جلو است، پس از پاکستان 3 کشور همسایه نزدیک افغانستان نیز برای پذیرش آتش‌بس اجتناب ناپذیر طالبان را تحت فشار قرار می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала