پاشینیان خود را مسئول اتفاقات در قره ‌باغ دانست

© Photo / official site of the PM of RA پاشینیان خود را مسئول اتفاقات قره ‌باغ دانست
پاشینیان خود را مسئول اتفاقات قره ‌باغ دانست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر ارمنستان در اظهاراتی خود را مسٌول اصلی حوادث در قره باغ کوهستانی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پذیرفت که وی در برابر همه اتفاقاتی که در قره باغ رُخ داده است مسئول می‌باشد. وی می افزاید: ایروان نتوانست منطق مذاکرات را تغییر دهد.

  پاشینیان طی یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین گفت: «من مقام شماره یک در کشور و مسئول آنچه که اتفاق افتاده است؛ هستم. در اینجا هیچ اختلافی وجود ندارد. من می فهمم که اگر شرطی در میان باشد باید در برابر دادگاه مردم ما بایستم. اما در این مورد ، قاضی - مردم باید از همه شرایط پرونده اطلاع داشته باشند ، باید گفتگو با ارتش، مخالفان و دولت صورت گیرد».

برنامه ترور نخست وزیر ارمنستان ناکام ماند - اسپوتنیک افغانستان
برنامه ترور نخست وزیر ارمنستان ناکام ماند

 به گفته وی، در ماه می سال 2018 ، هنگامی که فرمول "قلمرو در ازای هیچ چیز" مورد بحث قرار گرفت ، روند مذاکره از نقطه بدون بازگشت عبور کرد. پاشینیان گفت: "ما سعی کردیم این منطق را تغییر دهیم. من سعی کردم مقاومت خود را افزایش دهم ، اما نتوانستیم." وی اظهار داشت که مهمترین مسئله اکنون وضعیت قره باغ به همراه مسائل بشردوستانه و سایر موارد است.

یادآوری می‌کنیم که جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه در تاریخ دهم نوامبر از امضای  توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

پاشینیان که بعد از امضای توافق آتش‌بس با آذربایجان مورد انتقاد احزاب و افکار عمومی ارمنستان قرار گرفته، گفت که برای تصمیم‌گیری برای ادامه جنگ زمان کمی داشته است.

نخست‌وزیر ارمنستان در دفاع از اقدام خود که متهم به خیانت شده است، گفت: «این سند درباره واگذاری اراضی (به آذربایجان) نیست بلکه سندی است برای حفظ آن مقدار که می‌توان آن را حفظ کرد».

او گفته است که این تصمیم را پس از بررسی دقیق اوضاع در میدان درگیری و بعد از مشورت با بهترین کارشناسان گرفته است.

او با بیان اینکه مناقشه قره باغ هنوز به شکل نهایی تمام نشده است، از ضرورت بازگشت ساکنان قره‌باغ کوهستانی به خانه‌هایشان سخن گفت.

پاشینیان اظهار داشت که تصمیم برای امضای توافق نامه برای وی بسیار دشوار است. به گفته وی ، اگر سند امضا نشده بود ، ارمنستان بسیار بدتر می شد. وی گفته است مرحله نظامی به پایان رسیده است، اکنون می توان به سراغ مسائل سیاسی رفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала