از مزایای واکسین روسی ضد کرونا در شکل "خشک‌شده" نام برده شد

© Photo / RDIF از مزایای واکسین روسی ضد کرونا در شکل "خشک‌شده" نام برده شد
 از مزایای واکسین روسی ضد کرونا در شکل خشک‌شده نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحلیلگران بانک Credit Suisse از مزایای واکسین اسپوتنیک – V در شکل "خشک" نام برده اند.

به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران بانک Credit Suisse گفته اند که در دست داشتن شکل لیوفیلیزه‌شده واکسین روسی ضد ویروس کرونا می‌تواند در صورت انتقال واکسین به مناطقی که رسیدن به آنجا مشکل است، راحت‌تر باشد.

تحلیلگران خاطر نشان ساخته اند که تولید چنین شکل واکسین نیاز به وقت و منابع بیشتر دارد نسبت به تولید واکسینی که باید در دمای پایین نگهداری شود.

واکسین مذکور در شکل پودر نیاز به شرایط خاص نگهداری نخواهد داشت.

سخنان پوتین درباره علاقه کشورهای جهان به واکسین ضد کووید-19 روسی  - اسپوتنیک افغانستان
سخنان پوتین درباره علاقه کشورهای جهان به واکسین ضد کووید-19 روسی 

در گزارشی که این تحلیلگران نشر کرده اند، آمده است: "واکسین را می‌توان در شکل لیوفیلیزه‌شده (خشک، پودر کمی منجمد) نگهداری کرد، و این می‌تواند در صورت انتقال آن به جاهایی که رسیدن به آنها دشوار است، از مزایای آن باشد. این می‌تواند مشکلاتی را که واکسین‌های دیگر با آنها مواجه اند و نیاز به شرایط نگهداری و انتقال سرد دارند، حل کند".

گزارش می‌افزاید: "اطلاعات نشر شده نشان‌دهنده اینست که موثریت واکسین منجمد (که در دمای منفی ۱۸ الی منفی ۲۰ نگهداری می‌شود) از نظر ایمنی با واکسین لیوفیلیزه‌شده (که در دمای مثبت ۲ الی مثبت ۸ درجه نگهداری می‌شود)، قابل مقایسه است. ما تاکید می‌کنیم که حجم تولید در جریان پاندمی بیشتر به سمت واکسین‌های منجمد متمایل می‌شود، بخاطری که تولید واکسین در شکل لیوفیلیزه‌شده به وقت و منابع بیشتر نیاز دارد".

این گزارش پس از ختم مذاکرات درمورد سومین مرحله آزمایشات بالینی واکسین اسپوتنیک – V، میان نمایندگان مرکز گامالیه، بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم و تیم تحلیلگران یکی از بزرگترین مجامع مالی سوئیس Credit Suisse، به نشر رسیده است.

واکسین روسی ضد ویروس کرونا تحت نام "اسپوتنیک – V" نخستین واکسین ثبت‌شده ضد ویروس کرونا در جهان می‌باشد. این واکسین شامل ۱۰ واکسین ثبت‌شده در فهرست سازمان جهانی صحت می‌باشد که به ختم سومین مرحله آزمایشات بالینی و آغاز تولید گسترده، نزدیک است.

واکسین مذکور در حال حاضر در روسیه روی ۴۰ هزار داوطلب آزمایش می‌شود. آزمایشات بالینی همچنان در بلاروس، امارات متحده عربی، هند و برازیل انجام می‌شود.

نخستین تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمار سومین مرحله آزمایشات بالینی واکسین "اسپوتنیک – V" در روسیه موثریت استفاده از این واکسین را ۹۲ درصد نشان داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала