سلاح جدید متخصصان برای مقابله با ویروس کرونا

© Photo / YouTube/KOIN 6سلاح جدید متخصصان برای مقابله با ویروس کرونا
سلاح جدید متخصصان برای مقابله با ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ آمریکا موفق به جداسازی قطعات قوی آنتی بادی ویروس کرونا از بدن "لاماها" شده اند

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Science متخصصان امریکایی، موفق به کشف نانوبادی های بسیار کوچکی شدند که از ایمن سازی یک لامای سیاه  "نوعی گوسفند"به دست آمده و می تواند برای ساخت داروی استنشاقی در درمان یا پیشگیری بیماری COVID-19 به کار رود.

 پیش از این دانشمندان موفق به شناسایی قدرت لاما در مبارزه با کرونا شده بودند اما به تازگی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ ایالات متحده آمریکا روش جدیدی را برای استخراج نانو آنتی بادی های شتر لاما پیدا کردند که می تواند سلاحی قدرتمند در برابر بیماری COVID-19 باشد. در واقع این نانو آنتی بادی ها می توانند به عنوان داروهای استنشاقی با قابلیت پیشگیری و درمان کرونا تبدیل شوند.

این کار براساس مطالعه واکنش لاما به پروتئین تزریق شده ویروس SARS-CoV-2 است. دانشمندان دریافته اند که دو ماه پس از ورود ویروس به بدن لاما ، سیستم ایمنی بدن آن شروع به تولید نانو بادی بالغ علیه SARS-CoV-2 می کند.

دانشمندان: آنتی بادی های شترآلپاکا ویروس کرونا را خنثی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان: آنتی بادی های شتر"آلپاکا" ویروس کرونا را خنثی می‌کند

این آنتی بادی های خاص لاما، نانو بادی نامیده می شوند و بسیار کوچکتر از آنتی بادی های انسانی بوده و چندین برابر بیشتر در خنثی سازی ویروس کرونای SARS-CoV-2 موثر عمل می کنند. علاوه بر این، به گفته محققان آنها بسیار پایدارتر از آنتی بادی های انسانی هستند.

گفتنی است نانوبادی های لامای سیاه می توانند به مدت شش هفته در دمای اتاق قرار گرفته و از طریق استنشاق داروی ضد ویروسی را مستقیماً به داخل ریه ها یعنی جایی که بیشتر از همه به آن نیاز است، منتقل کند. از آنجایی که ویروس کرونای سارس ۲ یک ویروس تنفسی است، نانوبادی می تواند آن را در سیستم تنفسی پیدا کرده و پیش از آنکه به بدن آسیب رساند، روی سطح ویروس قفل شده و آن را از بین ببرد.

بر اساس آخرین آمار ها در حال حاضر 51 میلیون و 833 هزار و 34 نفر در سراسر جهان به بیماری  COVID-19 ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از این تعداد یک میلیون و 279 هزار و 917 نفر جان باخته و 36 میلیون و 405 هزار و 467 نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

ایتالیا امروز با افزایش آمار مبتلایان، در جدول کشور‌هایی که بیشترین تعداد مبتلایان را دارند جایگاه دهم را به خود اختصاص داد و به دین ترتیب مکزیک در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

آمریکا در حال حاضر با 10 میلیون و 568 هزار و 714 نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب هند، برزیل، فرانسه، روسیه، اسپانیا، آرژانتین، انگلیس، کلمبیا و ایتالیا قرار گرفته‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала